PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Emirates zawiesza loty, obniża wynagrodzenia, nie zamierza jednak zwalniać

Linie Emirates od 25 marca zawieszają większość lotów pasażerskich, utrzymując operacje cargo. Jak zapowiadają przedstawiciele spółki, podstawowe wynagrodzenia większości pracowników zostaną obniżone na trzy miesiące. Nie są za to planowane redukcje etatów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Emirates zawiesza loty, obniża wynagrodzenia, nie zamierza jednak zwalniać

- Jako linia lotnicza o globalnym zasięgu znajdujemy się w sytuacji, w której nie jesteśmy w stanie zapewnić rentownego świadczenia usług pasażerskich dopóki kraje nie otworzą ponownie swoich granic i nie wróci zaufanie do podróżowania. Od środy 25 marca, chociaż będziemy nadal wykonywać loty towarowe, Emirates tymczasowo zawiesi większość operacji pasażerskich. Będziemy uważnie przyglądać się bieżącym wydarzeniom, a gdy tylko pozwoli na to sytuacja, przywrócimy nasze usługi - poinformował prezes zarządu grupy Emirates, szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum.

Grupa Emirates w celu ograniczenia kosztów podjęła szereg działań o charakterze krótko- i średnioterminowej. Zadecydowano m.in. o droczeniu lub anulowaniu wydatków o charakterze uznaniowym czy zamrożeniu wszystkich działań związanych z rekrutacją i doradztwem, które nie są w tej chwili niezbędne. Firma zachęca także wszystkich pracowników do skorzystania z płatnego lub bezpłatnego urlopu.

Na okres trzech miesięcy obniżono wynagrodzenia podstawowe dla większości pracowników Emirates Group. Obniżka kształtuje się na poziomie od 25 do 50 proc. W tym czasie pracownicy będą nadal otrzymywać pozostałe świadczenia. Z obniżki wynagrodzeń zwolnieni zostali pracownicy zatrudnieni na niższych stanowiskach. 

O 100 proc. (na trzy miesiące) swoje wynagrodzenie obniżyli prezesi linii Emirates i dnata - Sir Tim Clark i Gary Chapman.

- Zamiast prosić pracowników o odejście z firmy, zdecydowaliśmy się na tymczasowe obniżenie wynagrodzenia podstawowego, ponieważ chcemy chronić naszych ludzi i utrzymać utalentowanych i wykwalifikowanych pracowników. Zależy nam na uniknięciu redukcji miejsc pracy. Gdy popyt ponownie wzrośnie, chcemy być przygotowani na natychmiastowe wznowienie usług dla naszych klientów - wytłumaczył szejk Ahmed.

Firma ponadto odradza swoim pracownikom niepotrzebne podróże, wdrożyła politykę pracy zdalnej dla osób, w przypadku których jest to możliwe, uaktualniła także protokoły czyszczenia i dezynfekcji w swoich obiektach. Ponadto wprowadzono kontrolę temperatury ciała w kluczowych punktach wejścia do biura. Rozpoczęto także wewnętrzne kampanie edukacyjne na temat higieny rąk i odpowiednich praktyk prozdrowotnych w celu zmniejszenia ryzyka zachorowania na COVID-19.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.