PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Ekonomiści przepytali pracowników. Nie są zadowoleni

Stara zasada mówi, że przychodzi się do firmy, a odchodzi od przełożonego, stąd kluczową rolę w odpowiedniej pracy zespołów i całych organizacji często pełnią menedżerowie średniego szczebla. Tymczasem co piąty pracownik, biorący udział w badaniu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), nie jest zadowolony z traktowania w pracy (20,4 proc.), a co czwarta osoba ma mieszane odczucia w tej kwestii (26,5 proc.).

Ekonomiści przepytali pracowników. Nie są zadowoleni
Co piąty pracownik nie jest zadwolony z relacji z szefem (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Od kultury do dobrobytu. Co o kulturze organizacyjnej i klimacie miejsc pracy sądzą pracownicy zatrudnieni w Polsce?” wynika, że zatrudnieni częściej są skłonni wskazać zalety w relacjach ze swoimi liderami: 52,4 proc. stanowią osoby zadowolone z ogólnego traktowania w pracy. Zadowolenia tego nie podziela co piąty badany (20,4 proc.), a co czwarty ma mieszane odczucia w tej kwestii (26,5 proc.).

Czytaj też: Pracodawcy płacą wysoką cenę za wiele lat złego zarządzania zasobami ludzkimi

- Miękkie czynniki związane z zarządzaniem zespołem mogą odgrywać często nawet ważniejszą rolę niż te podstawowe, do których zaliczylibyśmy wynagrodzenie, formę zatrudnienia czy warunki pracy. Stara zasada mówi, że przychodzi się do firmy, a odchodzi od przełożonego, stąd kluczową rolę dla odpowiedniego funkcjonowania zespołów i całych organizacji często pełnią menedżerowie średniego szczebla - mówi Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego

Dlatego podkreśla, że tak istotne jest zapewnienie odpowiednich kompetencji zarządczych, a nie tylko wybieranie najlepszych osób w swojej dziedzinie.

- Budowa odpowiedniej atmosfery i współpracy w zespole może przekładać się długofalowo na kondycję firmy, a także jej wyniki finansowe. Stąd wszelkie negatywne zjawiska lub wręcz nadużycia, które uwidoczniły się w wynikach naszych badań, powinny być stanowczo eliminowane przez osoby zarządzające całą firmą - dodaje.

Niewłaściwe zachowania 

Ponad połowa pracujących nigdy nie spotkała się z sytuacją, aby powierzono im zadania, do których wykonania nie byli przygotowani, by potem krytykować ich wykonanie (53,5 proc.). Jednocześnie niemal co drugi z respondentów doświadczył takiej sytuacji, a często spotkało to więcej niż co dziesiątego (11 proc.).

Źródło: PIE
Źródło: PIE

Ze złośliwymi uwagami, docinkami czy niewybrednymi żartami ze strony przełożonego miało do czynienia niemal trzech na dziesięciu pracowników (29 proc.). Najrzadziej deklarują to zatrudnieni z najstarszych pokoleń (19,4 proc.), a najczęściej – co trzeci – młodsi niż 34 lata (33,1 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ekonomiści przepytali pracowników. Nie są zadowoleni

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.