PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polscy pracownicy są sfrustrowani. I wcale im nie chodzi o niskie zarobki

  • Aneta Kaczmarek
    AKC
  • 26 cze 2018 20:00

Co trzeci pracownik przyznaje, że jego sposób funkcjonowania negatywnie wpływa na efektywność pracy. Co czwarty nie ma pewności, że wykonuje swoje obowiązki wystarczająco wydajnie. Takie zaskakujące wyniki niesie ze sobą tegoroczne badanie „Praca, moc, energia w polskich firmach” przeprowadzone przez Human Power. Wyniki opublikowane zostały w raporcie „Mental Master”.

Polscy pracownicy są sfrustrowani. I wcale im nie chodzi o niskie zarobki
Z raportu wynika, że pracownicy są sfrustrowani i wykonują kilka zadań na raz (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Blisko 60 proc. pracowników czuje presję, by wykonywać kilka zadań jednocześnie.
  • Koszty pracy opartej na ciągłej mobilizacji, konieczności obsługiwania ogromnej liczby danych i informacji oraz presji na wielozadaniowość są wysokie.
  • Niewiele firm na polskim rynku zdaje sobie sprawę z czynników, które mają bezpośredni wpływ na obniżanie efektywności ich pracowników i managerów.

W tegorocznym badaniu, podobnie jak w zeszłym, ujawniły się problemy związane z tak zwaną wielozadaniowością. Blisko 60 proc. pracowników czuje presję, aby wykonywać kilka zadań naraz. Fatalną normą stała się sytuacja, w której pracownik godzi się na przerywanie zadania przez maile, telefony czy rozmowy ad hoc ze współpracownikami. W takich warunkach pracuje ponad 66 proc. badanych. Ale też i co trzeci ankietowany ocenia, że nie potrafi pracować bez ciągłego sprawdzania poczty czy telefonicznych powiadomień!

- Efektywność staje się w tych warunkach pojęciem wielce dyskusyjnym - podkreśla Małgorzata Czernecka, psycholog, szefowa Human Power i inicjatorka badania. - Rzecz w tym, że wydajność pracy można podnieść niekoniecznie przez samą optymalizację procesów czy zwiększanie wynagrodzeń, ale przez świadome zarządzanie energią pracowników, zmianę stylu ich pracy i kreowanie zupełnie nowych nawyków działania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Obraz polskiego menedżera: wykwalifikowany, ale z niską samooceną

Koszty obecnego stylu pracy, opartego na ciągłej mobilizacji, konieczności obsługiwania ogromnej liczby informacji oraz presji wielozadaniowości są wysokie. Z raportu „Mental Master” wynika, że aż 40 proc. badanych odczuwa w pracy frustrację i zniecierpliwienie. Blisko połowa pracowników obserwuje u siebie pogorszenie zapamiętywania informacji i terminów. Wielu ma problemy ze skoncentrowaniem uwagi na wykonywanym zadaniu. Co czwarty nie pamięta, co robił w pracy poprzedniego dnia.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polscy pracownicy są sfrustrowani. I wcale im nie chodzi o niskie zarobki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA