- Potrzebne są rozwiązania systemowe na etapie państwa, samorządu i biznesu. Bez rozwiązań systemowych to będzie trwało 100 lat zanim będzie nas tyle w biznesie, ile nas powinno być – mówiła Dorota N. Haller, VP Marketing CEE & Nordics Region Huawei Consumer Business Group na XV Europejskim Kongresie Gospodarczym.
Udział kobiet w procesach decyzyjnych jest nie do przecenienia
Potencjał wynikający z udziału kobiet w biznesie jest ogromny. Ich udział w procesach decyzyjnych jest nie do przecenienia. Ich wykształcenie, ich doświadczenie i różnorodność, którą mogą wnosić do organizacji to coś co powinno być na agendzie każdej firmy, każdego przedsiębiorstwa, które chce walczyć o miejsce na podium – mówiła Joanna Burnos, założycielka Leaderis Institute, członkini rady doradczej The Alliance Of Her otwierając 25 kwietnia 2023 r. sesję ‘’Kobiety w biznesie’’ podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Debatę otworzyła pytaniem o to, dlaczego potencjał ekonomiczny, gospodarczy Polek jest wciąż niewykorzystywany.
Rola kobiet w biznesie jest wciąż niedoceniana
- Jakie są główne bariery, które sprawiają, że tych kobiet na przykład w zarządach jest za mało. Dlaczego mimo tego, że coraz więcej mamy decyzji zakupowych podejmowanych przez kobiety, wciąż ich rola w biznesie jest niedoceniana – pytała Joanna Burnos.
Dorota N. Haller, wiceprezeska IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, podcasterka, ekspertka ds. DEI, VP Marketing CEE & Nordics Region Huawei Consumer Business Group wskazała, że w Polsce mamy 3 miliony więcej kobiet niż mężczyzn.
- To jest niebywały potencjał konsumentów dla biznesu, to jest niebywały potencjał wyborczy dla polityków - jesteśmy w roku wyborczym. To jest niebywała liczba ludzi, którzy mogą korzystać z naszych usług, produktów i budować gospodarkę oraz ogromna rzesza potencjalnych pracownic i menedżerek – wyliczała.
Przytoczyła badania przeprowadzone przez Olgę Kozierowską z Fundacji Sukces Pisany Szminką.
- Mężczyźni mają takie podejście do biznesu, że jeżeli mają 4 kompetencje na 10 potrzebnych, to oni aplikują na tę rolę i będą starali się dostać dane stanowisko w biznesie, zakładając, że douczą się pracując już i dadzą radę nadgonić ewentualny deficyt kompetencyjny. Kobiety z kolei mają wątpliwości. Nie wierzymy w siebie i nie podejmujemy się wyzwań, gdzie nie uważamy, że na 100 procent mamy kompetencje, na 100 procent damy radę i na 100 procent mamy przygotowanie – mówiła Dorota N. Haller.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (0)