EEC 2016, European Start-Up Days: Start-upy szukają finansowania. Jak sprzedać pomysł korporacji?

-Jeśli ktoś przyjdzie do mnie po milion na rozkręcenie biznesu, pewnie mu odmówię, ale jeśli ktoś przyjdzie i powie: „pomóż mi rozkręcić“ start-up, to rozmowa będzie już inna – mówi Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft w Polsce.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

EEC 2016, European Start-Up Days: Start-upy szukają finansowania. Jak sprzedać pomysł korporacji?

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

19 maj 2016 16:02


Trudno oczekiwać od Microsoftu inwestycji finansowej w mały start-up. – My bardziej dostarczamy za darmo narzędzia do rozwoju tych małych firm, które są jeszcze w bardzo początkowej fazie – mówi Binkofski. – Jako firma kupujemy też dużo pomysłów od start-upowców – dodaje.

Jak jednak rozmawiać z korporacją, żeby sprzedać jej swój pomysł na biznes?

– Moja rada jest taka: jeśli się idzie do kogoś, aby coś od niego uzyskać, to trzeba mówić językiem, który zostanie zrozumiany przez drugą stronę. Jest różnica, kiedy przychodzi trzech studentów po imprezie, a jak przychodzą osoby przygotowane do rozmowy, z wizją przyszłości, skonkretyzowanym planem – mówi dyrektor generalny Microsoftu.

Czytaj też: Jak odnieść sukces? Rady dla start-upowców na start

Z kolei Wojciech Wolny, prezes grupy Euvic radzi start-upowcom tak: - Musicie być sobą i w 110 proc. zaangażowani w to, co robicie. Musicie też wykazać wiarę w to, co robicie. Jeśli wy nie będziecie wierzyć w ten projekt, to jak my w niego uwierzymy?

Artykuł powstał na podstawie panelu dyskusyjnego „Dobre praktyki we współpracy korporacji i start-upów“, który odbył się podczas European Start-Up Days w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Artmetic 2016-06-10 01:01:59

Projekty dla start-upów, pozyskiwanie dotacji UE: artmetic.pl

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.