Edmund Kubeczka, Finedo: Dobry doradca bankowy jest zawsze dostępny

- Podczas rekrutacji już na wstępie widać, czy rozmawiamy z osobą przebojową, która potrafi skupić się na kliencie i będzie potrafiła przekonać go do współpracy. Jeżeli na nią natrafimy, to nim będzie zdobywała nowych klientów, czeka ją szereg szkoleń oraz wiele spotkań z klientami wspólnie z menedżerem lub doświadczonym doradcą do czasu zdobycia odpowiedniego doświadczenia  - zdradza Edmund Kubeczka, założyciel firmy szkoleniowo-doradczej Finedo, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Edmund Kubeczka, Finedo: Dobry doradca bankowy jest zawsze dostępny

  • Edmund Kubeczka przez ponad 20 lat zawodowej kariery związany był z bankowością. Specjalizował się w pozyskiwaniu klientów bankowych z "górnej półki". 
  • W rozmowie z nami zdradza też, jakie cechy powinni mieć kandydaci do pracy na tych stanowiskach oraz jak wygląda ich praca w praktyce.
  • Jak wynika z raportu Hays, zarobki doradców klientów korporacyjnych są kuszące. Sięgają od 10 do 22 tys. zł brutto.
  • Jednak nie każdy nadaje się do tego zawodu. - To nie będzie pierwszy lepszy pracownik, lecz osoba, która ma sprzedażowego drive’a - mówi Edmund Kubeczka.

Na jaką kwotę opiewał największy kredyt, jakiego pan "udzielił"?

- Jeśli dobrze pamiętam, był to kredyt konsorcjalny na 2,5 miliarda dolarów.

Jak więc namówić prezesa czy dyrektora finansowego firmy – ludzi zazwyczaj stanowczych i rozważnych – do zaciągnięcia kredytu na taką kwotę?

- W przypadku dużych firm sporo prawdy jest w stwierdzeniu, że trudniej się dostać do szefa, niż go namówić. Samo podpisanie umowy nie jest już tak trudne, ale czasem przy dużych kwotach lub kredytach konsorcjalnych bardzo czasochłonne i wymagające sporych umiejętności negocjacyjnych po stronie doradcy bankowego. Dużo większym wyzwaniem jest to, co dzieje się wcześniej. 

Edmund Kubeczka (fot. archiwum prywatne) Edmund Kubeczka (fot. archiwum prywatne)

Nie dostaniemy się łatwo do gabinetu szefa dużej firmy z ulicy czy dzwoniąc do sekretarki z prośbą o umówienie spotkania. Żeby otrzymać zaproszenie np. do konsorcjum, potrzebny jest czas. Trzeba współpracować wcześniej z firmą.

Wiele zależy także od opinii, jaką wyrobiliśmy sobie wcześniej jako bank. Dla klientów ważne jest, jak bank zachowuje się w sytuacji, kiedy firma ma problemy finansowe. Czy stara się wspierać klienta i podchodzi w miarę elastycznie, czy działa nerwowo i zamyka pozycję, a wtedy klient ma jeszcze większe problemy. Cenne są też rekomendacje innych zadowolonych klientów. Czasem pozyskanie dużej firmy do współpracy trwa wiele lat. To dziesiątki spotkań oraz wiele złożonych ofert w różnych obszarach produktowych. Jednak w przypadku osób wytrwałych wcześniej czy później pojawi się sukces. W moim przypadku najdłuższy okres w pozyskaniu klienta to 8 lat.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.