E-sport to wielki biznes, jego wartość liczona jest w milionach

FIFA, Counter Strike czy League of Legends to jedne w wielu tytułów gier, które nie kojarzą się już tylko z rozrywką dla najmłodszych, ale stanowią element wielkiej biznesowej machiny, jaką jest branża e-sportowa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

E-sport to wielki biznes, jego wartość liczona jest w milionach

PODZIEL SIĘ


Autor: Michał Nowak

15 maj 2018 19:57


Aleksander Szlachetko, dyrektor zarządzający w ESL Polska zauważa, że e-sport jest już zjawiskiem globalnym, gromadzi przed ekranami setki milionów widzów, zaś w obiektach takich jak katowicki Spodek, gdzie co roku odbywa się największa impreza e-sportowa Intel Extreme Masters, potrafi zgromadzić nawet 170 tys. osób w jeden weekend.

- To są bardzo duże dane. E-sport stał się też dużym biznesem. W 2018 roku wartość rynku e-sportu ma sięgnąć 905 mln dolarów, a w 2019 już 116 mln dolarów – wylicza Szlechatko. Dyrektor w ESL Polska dodaje, że e-sport był do niedawna rozwijany dzięki pomocy firm IT, ale na przestrzeni ostatnich lat dołączają się też firmy z innych branż, motoryzacyjnych czy ubezpieczeniowych,
które również widzą potencjał w tym rynku.

Artykuł powstał w podczas panelu „E-sport w natarciu” odbywającego się w trakcie European Startup Days w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.