PARTNER PORTALU partner portalu

E-commerce daje i odbiera pracę

E-rewolucja w handlu zabrała 72 000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii w 2018 r. Cyfryzacja sprzedaży zmienia rynek pracy na całym świecie. Pytamy, jak wygląda to w Polsce.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

E-commerce daje i odbiera pracę

  • Liczba etatowych miejsc pracy w handlu bezpośrednim spada. Potwierdzają to nowe dane m.in. z Wielkiej Brytanii.
  • Czy ten jest obecny także w Polsce? O to PulsHR.pl pyta prezes polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej.
  • Jak mówi nam Patrycja Sass-Staniszewska, Izba i sektor e-commerce są świadome swojego wpływu na rynek pracy. Podejmują działania, by osób z kwalifikacjami, jakich potrzebują, nie zabrakło.
  • W 2019 r. w Polsce już 62 proc. internautów kupuje w sieci. To o 6 p.proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej.

Marką-ikoną cyfrowej zmiany w handlu stał się Amazon. Firma Jeffa Bezosa wspięła się na pierwsze miejsce zestawienia najbardziej wartościowych przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedziła w wyścigu takie potęgi jak: Apple czy Microsoft. Co jakiś czas informujemy o innowacyjnych rozwiązaniach wprowadzanych przez Amazona. Dla przykładu w kwietniu firma wykupiła start-up opracowujący robotykę magazynową, a w czerwcu zaczęła testować robota do przenoszenia ciężkich paczek. Jednak e-commerce w wydaniu Amazona i jemu podobnych firm ma swoje ciemne strony.

Jak informowały brytyjskie media w lipcu, rewolucja w handlu, której symbolem jest Amazon, kosztuje miejsca pracy w handlu tradycyjnym. Zgodnie z danymi Brytyjskiego Konsorcjum ds. Handlu, tylko w drugim kwartale 2019 r. liczba osób zatrudnionych w brytyjskim handlu bezpośrednim spadła o 2,3 proc. względem drugiego kwartału poprzedniego roku.

By zrozumieć skalę redukcji tych etatów, warto wiedzieć, że w 2018 r. odnotowano ogólny spadek liczby takich miejsc pracy na Wyspach o 72 000. I Wielka Brytania nie jest jedynym krajem, w którym trend ten się zauważa.

W USA podkreśla się, że Amazon popchnął swoich konkurentów - np. sieć marketów WalMart - do adaptowania rozwiązań e-commerce. W efekcie firmy całego sektora zwolniły wiele osób pracujących w bezpośredniej sprzedaży.

Czytaj też: Komisja Europejska wszczyna dochodzenie w sprawie działań Amazona

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.