PARTNER PORTALU partner portalu

Dzień kobiet w finansach. Jakie nawyki mają Polki

Polskie kobiety w życiu codziennym są bardziej oszczędne niż mężczyźni. Wydają pieniądze bardziej zachowawczo, niż mężczyźni. Z myślą o większych wydatkach rozkładają zakupy w czasie, albo gromadzą z wyprzedzeniem zapasy finansowe - wynika z badań prowadzonych przez Santander Consumer Bank.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dzień kobiet w finansach. Jakie nawyki mają Polki

  • Niemal co czwarta kobieta bez zastanowienia zrezygnuje z zakupów dla siebie, jeśli trzeba ponieść większe wydatki na rodzinę. Jeszcze wiecej, bo prawie połowa zrobi to, jeśli w grę wchodzą potrzeby dzieci. Wśród mężczyzn taką postawę deklaruje jedynie co piąty.
  • Jak wynika z badań prowadzonych przez Santander Consumer Bank, to kobiety są też bardziej wyczulone na promocje i oferty specjalne.
  • Jeśli można oszczędzić na zakupach, zdecydowanie chętniej, niż mężczyźni skorzystają z okazji. 

Jak pokazuje cykl badań “Polaków Porftel Własny” Santander Consumer Banku, płeć piękna jest bardziej zachowawcza w wydawaniu pieniędzy, a różnice w podejściu do finansów kobiet i mężczyzn są znaczące. Kobiety faktycznie lubią kupować. Ale zdecydowanie cześciej niż mężczyźni korzystają z promocji. Ponad 54,2 proc. pań szuka okazji zakupowych przy takich okazjach. Tylko 45 proc. mężczyzn jest zainteresowanych specjalnymi ofertami cenowymi.

Czytaj też: DHL z nagrodą za projekt "Women in Management"

Aż 70 proc. kobiet odpowiada za to, jakie artykuły spożywcze kupić dla jej rodziny. Co druga z nich płaci za nie kartą kredytową. Według Insytutu Badawczego GfK Polonia panie spędzają podczas jednorazowej wizyty w centrum handlowym na zakupach nawet 120 minut. Mężczyznom na załatwienie sprawunków wystarczy od 40 do 90 minut.

Łowca okazji jest kobietą

Co czwarta respondentka badana na zlecenie Santander Consumer Bank deklarowała, że kupuje produkty w promocji. Dla porównania wśród mężczyzn udział ten wynosi zaledwie 16 proc. mężczyzn. Panie skłonne są w szczególności do korzystania z poświątecznych oraz letnich wyprzedaży. Prawie 40 proc. kobiet deklaruje, że z nich korzysta. To dwa razy więcej, niż w przypadku mężczyzn. To konsumentki zdecydowanie częściej korzystają też z aplikacji mobilnych sklepów, by zbierać punkty i zamieniać je na zniżki. Dzięki promocjom kobiety są w stanie zaoszczędzić rocznie dla rodzinnego budżetu nawet 1200 zł (tak deklaruje ok. 40 proc. badanych).

 Niemal co czwarta Polka bez zastanowienia zrezygnuje z zakupów dla siebie, jeśli trzeba ponieść większe wydatki na rodzinę. Jeszcze więcej, prawie połowa zrobi to, gdy w grę wchodzą potrzeby dzieci.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Kingoszka 2019-03-06 13:39:49

Jestem bardziej oszczędna od męża nie znaczy to jednak , że ja nie mam potrzeb :)Lubię podróże, lubie adrenalinę dlatego sobie jeżdże na wakacje. A to w tunelu aerodynamicznym w Lesznie latałam. Jak trzeba to oszczędzam ale nie odmawiam sobie przyjemności.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.