PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sonia Draga: Niszowa książka nie sfinansuje naszej działalności

Żyjemy w czasach, w których o czytelnika trzeba walczyć. Mamy coraz mniej czasu, dotarcie z interesująca lekturą jest trudne. Ta ambitniejsza literatura skazana jest na niszową sprzedaż. Ona niestety nie sfinansuje kosztów. Można prowadzić małe wydawnictwo, wydawać ambitne tytuły i być na granicy ryzyka. Gdy chcemy funkcjonować w większym obszarze, to oferta musi być zróżnicowana - tak na pytanie, czy wydawca powinien być "książkowym idealistą" czy "życiowym ekonomistą" powiedziała Sonia Draga. Z jedną z najbardziej wpływowych Polek rozmawialiśmy w ramach "Rozmów EEC", imprezie towarzyszącej Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu.

Sonia Draga: Niszowa książka nie sfinansuje naszej działalności
Sonia Draga była gościem cyklu "Rozmowy EEC" (fot. PTWP)
REKLAMA

Jedna z 50 najbardziej wpływowych Polek. Od lat stoi na czele wydawnictwa i grupy wydawniczej Sonia Draga. Dzięki niej na polskim rynku pojawiły się książki Dana Browna, brytyjskiej pisarki E.L. James (autorki "50 twarzy Greya") czy Roberto Saviano (m.in. "Gomora") 

- Prowadząc wydawnictwo mam doświadczenie współpracy z wieloma fantastycznymi autorami. Za każdym razem, gdy dostaję ich teksty, mam taki dreszczyk emocji. To są rzeczywiście osoby, które kreują świat. Nieważne, czy mówimy o świecie rozrywkowym, czy takim bardziej wartościowym, czy też tym, który nazwałabym faktograficznym. Ci autorzy to są postacie, które z dumą mam w swojej oficynie - powiedziała podczas Sceny Otwartej Sonia Draga.

Podczas rozmowy prezes wydawnictwa Sonia Draga podkreśliła, że pandemia i lockdown wpłynęły na zainteresowanie książkami. Teraz należy to zainteresowanie wykorzystać.

- Ludzie rzeczywiście chcieli wtedy czytać. Pojawiła się nadzieja, że powrót do nawyków czytelniczych wróci - podkreśla. 

Jednocześnie wyjaśnia, że dotychczasowe doświadczenia pokazują, iż podczas zamknięcia najlepiej sprzedawały się bestsellery. Wyzwaniem dla wydawców i właścicieli księgarni internetowych będzie teraz przekonanie czytelników do tytułów niszowych i debiutów. 

Pandemia pokazała także, że rozwijając wydawnictwo na równi należy stawiać na sprzedaż stacjonarną i internetową. 

-  Wielu zorientowało się, że nie można cały czas oglądać seriali. Książka odkryła swoją nową wartość. Na początku lockdownu zastanawialiśmy się, jak sobie poradzimy i jak dotrzemy z naszą ofertą do czytelników. Na szczęście okazało się, że sklepy internetowe mogą działać. Przekonfigurowaliśmy naszą ofertę, przede wszystkim w kategorii nowości. Staraliśmy się dotrzeć do tego, co w tym trudnym czasie czytelnicy chcieli dostać. Pojawiła się wtedy nadzieja, że powrót do nawyków czytelniczych zostanie z nami na dłużej - podkreśla Draga.

W rozmowie podczas Sceny Otwartej poruszono m.in. wątki popularności audio i e-booków, "celebryckiego pisania". 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sonia Draga: Niszowa książka nie sfinansuje naszej działalności

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.