PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dyrektorzy działów prawnych przed nowymi wyzwaniami. Pandemia wpłynęła na ich pracę

Pandemia wpłynęła na zwiększenie liczby obowiązków pracowników działów prawnych. 78 proc. dyrektorów prawnych deklaruje, że w czasie pandemii są bardziej obciążeni pracą. Mimo rosnącej liczby obowiązków, aż 66 proc. z nich przyznaje, że musiało ograniczyć koszty, a w przypadku 54 proc. organizacji konieczna była redukcja etatów. 51. proc z nich ma nadzieję, że w pierwszej połowie 2021 roku wrócimy do normalności.

  • Autor:KDS
  • 3 lut 2021 13:47
Dyrektorzy działów prawnych przed nowymi wyzwaniami. Pandemia wpłynęła na ich pracę
51 proc. badanych dyrektorów działów prawnych ma nadzieję, że ich organizacja wróci do normalności w pierwszych dwóch kwartałach 2021 roku (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Niestabilna sytuacja gospodarcza wpłynęła na funkcjonowanie wszystkich obszarów w organizacjach. Także działy prawne musiały poradzić sobie z większą liczbą obowiązków.
  • Jak wynika z raportu „Resilient leadership: Chief legal officers and COVID-19” firmy doradczej Deloitte ponad połowa dyrektorów działów prawnych uważa jednak, że COVID-19 pozytywnie wpłynął na pracę ich zespołów.
  • Jako największą korzyść aż 72 proc. z nich wskazało organizację spotkań online.

W lipcu i sierpniu 2020 roku, czyli dobre kilka miesięcy po wybuchu pandemii COVID-19, Deloitte przeprowadził badanie wśród dyrektorów działów prawnych, aby sprawdzić w jakim stopniu sytuacja pandemii wpłynęła na bieżącą pracę i strategię tych działów. O to, jak zarządzają swoimi zespołami w tych niecodziennych czasach zapytano w sumie 131 dyrektorów.

Trzy etapy działania

Jak wynika z raportu Deloitte, organizacje odpowiadają na kryzys w ramach trzyetapowego procesu, do którego zalicza się: reakcję, powrót do normalnego funkcjonowania oraz rozwój.

- W każdej z tych faz głównym wyzwaniem jest szybkie dostosowanie się do zmian. Dotyczy to również dyrektorów działów prawnych. Do ich zadań należy obecnie łagodzenie ryzyka wywołanego zakłóceniami w działalności, takiego jak spory dotyczące wykonywania umów. Dyrektorzy muszą również reagować na zapytania prawne, jakie przychodzą zarówno z wewnątrz, jak i spoza organizacji. 78 proc. badanych deklaruje, że w czasie pandemii są bardziej obciążeni pracą - mówi Zbigniew Korba, radca prawny, partner w kancelarii Deloitte Legal.

Grafika: Deloitte
Grafika: Deloitte

Obecnie zadania działów prawnych skupiają się głównie na zagadnieniach związanych z COVID-19. Dwie trzecie CLO wskazuje, że to bezpieczeństwo pracowników jest kluczowe w ich obecnej pracy i jednocześnie wpłynie na funkcjonowanie organizacji w najbliższym czasie. Zapytani o wyzwania, badani wskazali również na: kwestie regulacyjne (47 proc.), benefity pracownicze (44 proc.), wpływ na łańcuch dostaw i kontraktów (43 proc.), a także zagadnienia cyberbezpieczeństwa (42 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dyrektorzy działów prawnych przed nowymi wyzwaniami. Pandemia wpłynęła na ich pracę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.