PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dyrektor finansowy, czyli kto? Kompetencje, zadania, wynagrodzenie

Od 15 do nawet 60 tys. zł - tak obecnie prezentują się zarobki dyrektorów finansowych. By nimi zostać, muszą wykazać się sporą wiedzą, nie tylko z zakresu finansów. Co więcej, stawiane im wymagania coraz bardziej rosną.

Dyrektor finansowy, czyli kto? Kompetencje, zadania, wynagrodzenie
Umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne, a także elastyczność, otwartość na nowe pomysły i inicjatywy oraz proaktywność - takie cechy powinien posiadać dobry CFO (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Wyser, należąca do Gi Group firma rekrutacyjna specjalizującą się wyszukiwaniu i selekcji kandydatów na stanowiska kierownicze wysokiego i średniego szczebla sprawdziła, jak dziś prezentuje się stanowisko dyrektora finansowego.
  • Z raportu „Od finansów do zarządzania. O wyzwaniach CFO na co dzień i w kryzysie” wynika, że na tym stanowisku zarządczym, jako jednym z niewielu, zaszło sporo zmian.
  • CFO to dziś kluczowa rola w biznesie. Bez dobrego dyrektora finansowego firmy nie wprowadzą innowacji, nie rozwiną nowych form czy rynków sprzedaży, produkcji lub usług – komentuje Paweł Prociak, dyrektor Wysera.

Autorzy raportu podkreślają, że dziś dyrektor finansowy, a w randze członka zarządu chief finanse oficer (CFO), to dziś jedno z najbardziej odpowiedzialnych stanowisk. To już nie księgowy ani administrujący działami finansowymi, tylko zarządzający i partner biznesowy w wielu organizacjach. Musi wiedzieć nie tylko jak mądrze gospodarować finansami, ale też jak negocjować, zarządzać i musi mieć zdolność adaptacji nowych rozwiązań technologicznych oraz trendów, które dziś w dużej mierze narzucają kierunek rozwoju działu finansowego oraz wspierającej kadry managerskiej.

- CFO wyszedł z cienia i stał się partnerem biznesowym dla CEO i Management Teamu, wspierając rozwój biznesu wiedzą merytoryczną, wskazując ryzyka i pracując nad strategią firmy krótko- i długofalową. W dzisiejszych czasach oczekiwania od CFO są zasadniczo inne niż 10 lat temu, kiedy CFO nie był angażowany w biznes, a jedynie trafiał do niego wynik działań biznesu. Taki model odszedł w zapomnienie, a oczekiwaniem wobec CFO jest pełne uczestnictwo w budowaniu biznesu i wartości firmy. Rozumienie tylko finansów to za mało, aby być skutecznym CFO. Konieczna jest otwartość na inicjatywy biznesowe, zrozumienie ich, wspieranie, czasem też krytyczne zadawanie trudnych pytań, aby zrozumieć ich pełny obraz - komentuje cytowana w raporcie Anna Kozłowska CFO i członek zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej.

W podobnym tonie wypowiada się Paweł Prociak, dyrektor Wysera. - Dyrektor finansowy to dziś kluczowa rola w biznesie. Bez dobrego dyrektora finansowego firmy nie wprowadzą innowacji, nie rozwiną nowych form czy rynków sprzedaży, produkcji lub usług - wskazuje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dyrektor finansowy, czyli kto? Kompetencje, zadania, wynagrodzenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.