PARTNERZY PORTALU

Dwoje łotewskich dziennikarzy odchodzi po zwolnieniu ich kolegi za kontrowersyjną wypowiedź

  • Autor: PAP/km
  • 3 gru 2022 16:12

Dwoje dziennikarzy rosyjskiej niezależnej telewizji Dożd, działającej na Łotwie, odchodzi w geście protestu po zwolnieniu ich kolegi Aleksieja Korostelowa za wypowiedź na wizji, iż stacji udało się pomóc w polepszeniu warunków rosyjskich żołnierzy na froncie.

Dwoje łotewskich dziennikarzy odchodzi po zwolnieniu ich kolegi za kontrowersyjną wypowiedź
O swoim odejściu poinformowała prowadząca audycję ekonomiczną Margarita Lutowa i Władimir Romienski (fot. Pixabay)
REKLAMA

O swoim odejściu poinformowała prowadząca audycję ekonomiczną Margarita Lutowa i Władimir Romienski. Oboje uważają zwolnienie Korostelowa za błąd - informuje w sobotę niezależny portal Meduza.

Lutowa oceniła, że reakcja stacji na wypowiedź Korostelowa była sprzeczna z zasadami, które dotąd kierowały tym kanałem, jak "humanizm, otwartość i uczciwość". Romieński wyjaśnił, że był redaktorem prowadzącym audycji, podczas której padła kontrowersyjna wypowiedź, tak więc poczucie obowiązku nakazuje mu odejść wraz z ze zwolnionym dziennikarzem.

Korostelow został zwolniony po dwuznacznej wypowiedzi w audycji na żywo w czwartek. Dziennikarz zachęcił do wysyłania wiadomości na specjalny adres e-mailowy stacji, poświęcony tematom związanym z armią rosyjską. "Praktycznie wszystkim odpowiadamy. Wiele z historii przysłanych na naszą pocztę i na Telegram jest publikowanych. Mamy nadzieję, że wielu wojskowym, między innymi, zdołaliśmy pomóc, na przykład z wyposażeniem czy po prostu z podstawowymi potrzebami na froncie" - powiedział na antenie.

Słowa wywołały burzę w mediach społecznościowych. Zareagował na nie m.in. łotewski deputowany Edvins Sznore. Mająca siedzibę na Łotwie telewizja Dożd prowadzi publiczną kampanię, by polepszyć zdolności bojowe rosyjskiej armii - napisał deputowany na Twitterze. Wezwał do działań łotewskie służby bezpieczeństwa.

Redaktor naczelny telewizji Dożd Tichon Dziadko przyznał, że wypowiedź Korostelowa "wywołuje u widza wrażenie, że kanał Dożd pomaga armii Rosji", jednak - jak zapewnił - stacja w żaden sposób tego nie czyni.

Niezależna rosyjska telewizja Dożd (TV Rain) rozpoczęła działalność na Łotwie w lipcu. Działający od 2010 roku kanał, jedyna do niedawna niezależna stacja telewizyjna w Rosji, został uznany przez rosyjskie władze za "zagranicznego agenta". 1 marca Dożd został w Rosji zablokowany z powodu publikacji rzekomo "kłamliwych informacji na temat działań wojsk rosyjskich" na wojnie z Ukrainą.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dwoje łotewskich dziennikarzy odchodzi po zwolnieniu ich kolegi za kontrowersyjną wypowiedź

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA