PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dwie rzeczy niezbędne dla firmy i pracowników. Warto pomyśleć o tym już teraz

Pandemia przyniosła ze sobą trwałą zmianę na rynku pracy. Już wiadomo, że praca zdalna i hybrydowa zostają z nami na dłużej. To oznacza wyzwania m.in. w obszarze rozwoju pracowników. – Podnoszenie kompetencji zawsze było ważne, ale teraz jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu. Nowe modele pracy wymagają rozwiązań nakierowanych na budowę zaangażowania i dobrostanu kadry. Programy rozwojowe oparte o reskilling i upskilling to właśnie takie narzędzia – wskazują eksperci Capgemini.

  • km
  • 13 lip 2021 14:54
Dwie rzeczy niezbędne dla firmy i pracowników. Warto pomyśleć o tym już teraz
Programy reskillingowe i upskillingowe mogą pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Autorzy badania "Przyszłość pracy: od pracy zdalnej do hybrydowej" zwracają uwagę, że procesy onboardingowe czy nauka i rozwój pracowników powinny zostać dostosowane do nowych modeli operacyjnych.
  • Kluczowe okazać mogą się dwie umiejętosci: reskilling – proces polegający na przygotowaniu do pełnienia nowych funkcji w organizacji oraz upskilling – koncentrujący się na doskonaleniu już posiadanych przez pracownika umiejętności.
  • Programy reskillingowe i upskillingowe to z punktu widzenia pracodawcy także narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej.

54 proc. pracowników obawia się, że praca zdalna utrudni im rozwój kariery, a 49 proc. nowozatrudnionych sądzi, że może ona spowolnić ich proces uczenia się w organizacji – wynika z badań prowadzonych przez Capgemini: Przyszłość pracy: od pracy zdalnej do hybrydowej.

Autorzy badania zwracają uwagę, że procesu onboardingowe czy nauka i rozwój pracowników powinny zostać dostosowane do nowych modeli operacyjnych. Kluczowe okazać mogą się dwie umiejętosci: reskilling – proces polegający na przygotowaniu do pełnienia nowych funkcji w organizacji oraz upskilling – koncentrujący się na doskonaleniu już posiadanych przez pracownika umiejętności.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Wraz z początkiem pandemii, wiele organizacji musiało zmodyfikować swoje podejście do programów rozwojowych. Wygrały te, które w krótkim czasie oswoiły się z nową rzeczywistością i przeniosły te procesy do sfery online, np. na platformy e-learningowe. Ścieżki rozwojowe najczęściej opierają się na zwinnym podejściu, ich efekty to bowiem także zasługa elastycznego reagowania na potrzeby pracowników i wymogi rynku. Można było zatem w krótkim czasie dostosować je do zmienionej rzeczywistości i przeformułować tak, by niwelowały skutki pandemii w obszarze rozwoju kadry. Odpowiednio zeskalowane są więc także narzędziem uśmierzającym obawy zdalnych pracowników – mówi Agnieszka Walencik, manager działu rozwoju i szkoleń pracowników w Capgemini.

Rozwój. Ale jak?

Konieczność nieustannego rozwoju wpisana jest w specyfikę większości branż. Szczególnie szczególnie widoczna jest jednak w sektorze technologicznym i IT. Blockchain, AI, AR, VR czy uczenie maszynowe to tylko niektóre z rozwiązań technologicznych, które rozwinęły się w ostatnich latach i pociągnęły za sobą konieczność szybkiego wzmacniania kompetencji zawodowych w wielu sferach. Programy rozwojowe muszą więc przede wszystkim nadążać za zmianami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dwie rzeczy niezbędne dla firmy i pracowników. Warto pomyśleć o tym już teraz

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.