PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Duża aktywność social mediach to proszenie się o kłopoty w pracy

Nakładki za zdjęcia profilowe, aktywność w różnych grupach, opinie i komentarze pod gorącymi społecznie tematami – to tylko niektóre przykłady zachowań w mediach społecznościowych, które mogą być dość kontrowersyjne i w konsekwencji problematyczne.

Duża aktywność social mediach to proszenie się o kłopoty w pracy
Mediów społecznościowych używa 25,9 mln Polaków (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Mediów społecznościowych używa 25,9 mln Polaków, to zdecydowanie więcej niż połowa (68,5 proc.) populacji naszego kraju.
  • - Nie ma możliwości, by pełniąc jakąś powszechnie kojarzoną z nami rolę, wyjść z niej np. o godz. 16.00 i bez związku z działalnością zawodową publicznie wyrażać swoje poglądy - zauważa dr Krystian Dudek.
  • Coraz częściej stosowane są wewnętrzne regulaminy aktywności zespołu w mediach społecznościowych, np. w postaci regulaminu social media.

Mediów społecznościowych używa 25,9 mln Polaków. To zdecydowanie więcej niż połowa (68,5 proc.) populacji naszego kraju. Statystyczny Polak (w wieku 16-64 lata) spędza w internecie 6 h 44 min. na dobę, w tym 2 h w mediach społecznościowych właśnie. Dla porównania – telewizję oglądamy około  3 h 15 min., a prasę internetową i drukowaną (łącznie) czytamy przez 1 h 16 min. Tak wynika z międzynarodowego badania mediów społecznościowych przeprowadzonego przez firmę Hootsuite.

Wśród mediów społecznościowych najchętniej korzystamy z serwisu YouTube. Z danych wynika, że korzysta z niego 92,8 proc. użytkowników. Za nim znajdują się Facebook (89,2 proc.), komunikator Facebooka – Messenger (76,5 proc.), Instagram (60,6 proc.) oraz WhatsApp (48,2 proc.). Szóste miejsce zajmuje Twitter (37,5 proc.), Snapchat – ósme (28,9 proc.), na 9. pozycji uplasował się Tik-Tok (28,6 proc.), na 10. Pinterest (26,4 proc.), na 11. LinkedIn (24,6 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nasza aktywność w mediach społecznościowych przybiera różne formy. Część konto na Facebooku czy Instagramie traktuje jako formę podtrzymania relacji z dalszymi znajomymi, nie jest aktywna, nie angażuje się w pokazywanie swojej prywatności, nie komentuje aktualnych wydarzeń czy nie wyraża swoich poglądów. Są też tacy, którzy w mediach społecznościowych są wyjątkowo aktywni i zaangażowani. I właśnie to zbytnie zaangażowanie może okazać się dość kłopotliwe.

Osoba publiczna jest osobą publiczną nawet na Twitterze

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Duża aktywność social mediach to proszenie się o kłopoty w pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.