PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Druga fala stała się faktem. Co to oznacza dla menedżerów?

Druga fala pandemii koronawirusa uderzyła z całą siłą. Dla menedżerów oznacza to kolejne podjęcie próby zarządzania zespołem w skrajnie trudnych warunkach. Na co powinni zwrócić uwagę?

  • Autor:KDS
  • 20 paź 2020 14:55
Druga fala stała się faktem. Co to oznacza dla menedżerów?
Lockdown ponownie dotyka części branż, a żółte i czerwone strefy objęły cały kraj (Fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Niemal co drugi mieszkaniec Polski powinien szykować się na życie w „czerwonej strefie”.
  • Oznacza to, że także przedsiębiorcy i managerowie ponownie stoją przed wyzwaniami, które nie mają precedensu we współczesnych czasach.
  • Wsparcie pracowników w codziennej pracy, opracowanie planów awaryjnych i wdrożenie procedur bezpieczeństwa to tylko niektóre z nich. Na co jeszcze powinni zwrócić uwagę?

Lockdown ponownie dotyka części branż, a żółte i czerwone strefy objęły cały kraj. Dla pracodawców i menedżerów ponowne wciśnięcie hamulca oznacza kolejna porcję wyzwań. Bowiem dobre samopoczucie pracowników jest jednym z największych wyzwań, przed którym oni stają. Większość z nich do tej pory zarządzała pracownikami w środowisku biurowym. Inaczej rzecz wygląda w przypadku pracy zdalnej.

Rzeczy do nadrobienia

Z sondażu Business Centre Club i 4 Business & People wynika, że epidemia ujawniła braki w kompetencjach kadry zarządzającej, jak i pracowników. Należały do nich m.in. nieumiejętność adaptacji do zmian (34 proc.), brak odwagi w działaniu w nowej sytuacji (28 proc.), brak innowacyjności i kreatywności (34 proc.), brak odporności psychicznej (28 proc.), brak umiejętności samoorganizacji pracy (26 proc.), brak kompetencji do zdalnego zarządzania zespołem (16 proc.) oraz braki w umiejętnościach informatycznych (13 proc.).

Managerowie HR muszą zatem stworzyć odpowiednie środowisko do pracy, w przeciwnym razie ryzykują ogromne straty związane z negatywnym samopoczuciem psychicznym pracowników, a finalnie spadkiem efektywności.

- Okres epidemii budzi we wszystkich trudne w przeżywaniu emocje - zarówno w pracownikach, jak i managerach - mówi Marcin Nowacki, psycholog i coach biznesowy. - Rozwiązaniem, które może zminimalizować te trudności, jest dostęp do jasnych informacji - faktów, które nie będą dodatkowo wzmacniać nieprzyjemnych emocji. Ważne jest też stworzenie przestrzeni na przyglądanie się tym emocjom samym w sobie, w takiej formie, w jakiej się w nas pojawiają. Obecny szum informacyjny negatywnie wpływa na podejmowanie decyzji, dlatego pracownicy tym bardziej docenią proste i uzasadnione komunikaty - podsumowuje psycholog.

Liderzy ważniejsi niż kiedykolwiek

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Druga fala stała się faktem. Co to oznacza dla menedżerów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.