PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

"Dość przerażający" moment. Przeżywasz to, gdy zatrudniasz ludzi

Sytuacja ekonomiczna, społeczna i mentalna kobiet w czasie pandemii i w czasach postcovidowych, kluczowe kompetencje - to jedne z wielu wątków poruszonych przez zaproszone uczestniczki podczas debaty "Przywództwo 5.0 - kluczowe kompetencje liderek przyszłości" zorganizowanej w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

"Dość przerażający" moment. Przeżywasz to, gdy zatrudniasz ludzi
Panie wykonujące tę samą pracę, co mężczyźni dostają wynagrodzenie o 20 proc. niższe (fot. unsplash.com)
REKLAMA
  • - Mam nadzieję, że nie będzie czegoś takiego jak female leadership, a good leadership. O to powinniśmy walczyć - mówi Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych, prezes THINKTANKu, adiunkt Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
  • - Kiedy jest się pracownikiem, to się nie wie, czy istnieje gender pay gap, dostrzega się to w momencie, kiedy zaczyna się zatrudniać. Dla mnie był to moment dość przerażający - mówi Dorota Natalia Haller, CMO Huawei Consumer Business Group.
  • Dyskusja była zorganizowana w ramach XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Zapraszamy do obejrzenia dyskusji "Przywództwo 5.0 – kluczowe kompetencje liderek przyszłości", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Pod koniec ubiegłego roku Forbes Women podniósł temat luki płacowej. Opublikował wyniki badań, z których nie płynie optymistyczny dla kobiet przekaz. Panie wykonujące tę samą pracę, co mężczyźni dostają wynagrodzenie o 20 proc. niższe.

- Kiedy jest się pracownikiem, to się nie wie, czy istnieje gender pay gap, dostrzega się to w momencie, kiedy zaczyna się zatrudniać. Dla mnie był to moment dość przerażający, bo okazało się, że kobiety posiadające takie same kompetencje jak mężczyźni mają zupełnie inne oczekiwania finansowe. Zaczęłam zastanawiam się, czemu tak jest - mówi Dorota Natalia Haller, CMO Huawei Consumer Business Group.

Dorota Natalia Haller, CMO Huawei Consumer Business Group (fot. PTWP)
Dorota Natalia Haller, CMO Huawei Consumer Business Group (fot. PTWP)

Jak dodaje, powołując się na badania Fundacji Sukces Pisany Szminką, kobiety mają niższą samoocenę. W momencie kiedy spełniają 8 na 10 kompetencji, to zazwyczaj długo się zastanawiają, czy wystartować w rekrutacji i najczęściej tego nie robią, a mężczyźni mając 5-6 kompetencji, składają CV, bo zakładają, że podszkolą się w pracy i wtedy je zdobędą.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: "Dość przerażający" moment. Przeżywasz to, gdy zatrudniasz ludzi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2021-10-11 21:17:44

    Co za stek bredni. Te feministki od lat nawijają o tym swoim gender pay gap, że trzeba byłoby się z księżyca urwać, żeby o tym nie słyszeć.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA