Spotkania online weszły nam w krew, a wraz z tym pracownicy zaczęli oczekiwać ustalenia konkretnych reguł obowiązujących przed ekranem komputera. A te są następujące: opracowanie zasad zgłaszania chęci zabrania głosu, zakaz korzystania z telefonów podczas spotkania oraz konkretny dress code.

- Polska firma ClickMeeting oferująca platformę do wideokonferencji zapytała, jak podchodzimy do przeprowadzania spotkań online i co w tej kwestii powinniśmy poprawić czy zmienić.
- Ok. 30 proc. badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy w ich firmach wprowadzono zasady etykiety spotkań online. Jakie konkretnie?
- Najczęściej ustalono reguły zgłaszania chęci zabrania głosu i zakazano korzystania z telefonów podczas spotkania.
– Spotkania online wpisały się w naszą rzeczywistość na dobre. Nie dziwi więc fakt, że pracownicy chcą uregulowania zasad etykiety online. To pokazuje, że podejście uczestników wydarzeń jest coraz bardziej profesjonalne. Jeszcze rok temu ponad połowa ankietowanych deklarowała, że zdarza się im uczestniczyć w spotkaniach online w dresie. Dziś wśród najchętniej wybieranych ubrań znajdziemy strój typu casual – komentuje dyrektor zarządzająca ClickMeeting Dominika Paciorkowska.
Szefowa ClickMeeting przyznaje też, że widać coraz większą zmianę w podejściu osób odpowiedzialnych za zarządzanie firmami. Jedna trzecia ankietowanych potwierdziła, że w ich firmach wprowadzono oficjalne zasady etykiety online.
- Wnioski płynące z ostatniego badania bardzo cieszą, bo pokazują nam, że rynek wciąż się rozwija i profesjonalizuje - wskazuje Dominika Paciorkowska.
Zasady podczas spotkań online
Z badania ClickMeeting wynika, że za wprowadzeniem zasad etykiety dla spotkań online jest obecnie 49 proc. ankietowanych (21 proc. odpowiedziało "nie", a 30 proc. nie ma zdania na ten temat). Przy czym 29 proc. badanych potwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy w ich firmach wprowadzono etykietę, a 14 proc. powiedziało, że nie wie. Nadal jednak ponad połowa firm (57 proc.), w których pracują ankietowani, nie zajęła się tym tematem.
Czytaj więcej: Elon Musk z góry chce narzucić model pracy. A to błąd
Badani zostali zapytani również o to, jakie konkretnie zasady zostały wprowadzone w ich firmach podczas spotkań online. Na pierwszym miejscu znalazły się odgórne wytyczne, w jaki sposób powinno się zgłaszać chęć zabrania głosu, by nie wchodzić w słowo innym uczestnikom rozmowy. Na drugim miejscu zdecydowano, że podczas spotkania uczestnicy nie powinni korzystać z telefonów lub innych urządzeń w tle. Pozostałe odpowiedzi (w kolejności od najpopularniejszej) to: ustalono ubiór, w jakim powinno się występować podczas spotkań oraz ustalono formę powitania i pożegnania.


KOMENTARZE (0)