PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dokąd zmierza HR? Przed nami rok, w którym rzemiosło rekruterskie będzie w cenie

Automatyzacja i robotyzacja, nowe narzędzia w pracy i sposoby komunikacji wewnętrznej, media społecznościowe – te wszystkie elementy sprawiają, że praca HR-owca jest dziś zupełnie inna niż kilka lat temu. O tym, czego możemy spodziewać się w 2020 r. opowiadają m.in. Vera Cubranic Bocak (BAT), Sylwia Pawełczyk-Maśluk (Accor), Maja Chabińska- Rossakowska (ING Bank Śląski), Wojciech Ratajczyk (Trenkwalder), Joanna Jeziorowska (Oknoplast), Andrzej Borczyk (Grupa Żywiec), Jolanta Musielak (Volkswagen Poznań).

- Rok 2020 będzie kontynuacją obecnego rynku pracownika, choć niewątpliwie cień kryzysu, a co za tym idzie wewnętrzne programy oszczędnościowe prowadzone w przedsiębiorstwach, przełożą się na możliwości działania i budżety pracowników HR. Będą oni musieli balansować pomiędzy tymi skonfliktowanymi siłami. Jednocześnie pracodawcy muszą uświadomić sobie, że nadszedł czas funkcjonowania organizacji w stanie ciągłej zmiany. Śledzenie nowych trendów na rynku zatrudnienia i sposobach pozyskiwania i utrzymywania talentów powinno stać się jednym z kluczowych filarów każdego przedsiębiorstwa.

Na podstawie przygotowanego przez Devire raportu #RynekZmianyPracy widzimy, że najbliższych latach pracownicy będą oczekiwać od swoich pracodawców więcej elastyczności oraz zaangażowania w ich well-being. Żyjemy w czasach, kiedy work-life balance przechodzi już do historii, a pojawia się nacisk na coraz lepsze work-life integration, czyli przenikanie się świata pracy z życiem prywatnym. Działy HR muszą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii umożliwić pracownikom pracę z domu i zadaniowość wykonywanych obowiązków. W efekcie takich zmian powinni zwiększyć i poprawić poziom zaangażowania swoich pracowników. To z kolei przełoży się na zmniejszenie rotacji

W działach HR jeszcze więcej procesów, szczególnie dotyczących kadr i płac, niewątpliwie ulegnie automatyzacji. Oznacza to, że pracownicy działu HR znajdą więcej czasu na myślenie o tzw. miękkim HR i skupią się na działaniach długoterminowych.

Rok 2020 przyniesie też większe zainteresowanie pracodawców Employer Brandingiem – czyli redefinicją tego, co dana firma ma unikalnego do zaproponowania swoim obecnym i przyszłym pracownikom. I nie chodzi tu o wyścig w ofercie benefitów pracowniczych – choć te z pewnością ulegną większej indywidualizacji – ale przede wszystkim o jasne uświadomienie pracownikom, na czym polega kultura danej firmy, jakie wartości są w niej promowane oraz jaka jest jej długofalowa misja. Rekrutując, coraz więcej pracodawców będzie skupiać się na szukaniu kompetencji miękkich pasujących do kultury własnej firmy – ocenia Michał Młynarczyk, dyrektor zarządzający firmą rekrutacyjną i outsourcingową Devire. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

    

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Dokąd zmierza HR? Przed nami rok, w którym rzemiosło rekruterskie będzie w cenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ekspert 2020-01-02 07:06:39

    Uprzejmie informuję, że jestem w stanie odpowiedzieć wyłącznie na wybrane oferty. Na te bez podanego wynagrodzenia nawet nie odpisuję.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.