PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Dokąd zmierza HR? Przed nami rok, w którym rzemiosło rekruterskie będzie w cenie

Automatyzacja i robotyzacja, nowe narzędzia w pracy i sposoby komunikacji wewnętrznej, media społecznościowe – te wszystkie elementy sprawiają, że praca HR-owca jest dziś zupełnie inna niż kilka lat temu. O tym, czego możemy spodziewać się w 2020 r. opowiadają m.in. Vera Cubranic Bocak (BAT), Sylwia Pawełczyk-Maśluk (Accor), Maja Chabińska- Rossakowska (ING Bank Śląski), Wojciech Ratajczyk (Trenkwalder), Joanna Jeziorowska (Oknoplast), Andrzej Borczyk (Grupa Żywiec), Jolanta Musielak (Volkswagen Poznań).

HR przestał być postrzegany jako dodatkowy koszt organizacji, a stał się strategicznym partnerem dla biznesu. Dla specjalistów to oznacza jeszcze więcej wyzwań, z którymi będą musieli się zmierzyć w 2020 r. Jednym z nich jest presja szybkiego pozyskiwania nowych pracowników o wysokich kompetencjach. Aktualna sytuacja na rynku pracy (silna pozycja kandydatów, niskie bezrobocie i duża rotacja kadr) nie ułatwia realizacji tego zadania. Co więcej, znalezienie eksperta i zachęcenie go do przyjścia do nowej firmy nie oznacza od razu pozytywnego sfinalizowania procesu rekrutacji. Kolejnym wyzwaniem dla branży jest postępująca digitalizacja.

Firmy coraz częściej inwestują w nowoczesne rozwiązania, których przeznaczeniem jest m.in. usprawnienie procesów rekrutacyjnych (w tym selekcję kandydatów) oraz działań z obszaru HR. Należą do nich np. systemy ATS (Applicant Tracking System), BPM (Business Process Management), chatboty, e-learning, wykorzystanie algorytmów czy marketing automation. Tego typu narzędzia przez część ekspertów postrzegane są jako duża szansa dla branży. Ich stosowanie może m.in. pozytywnie wpłynąć na efektywność pracy, przyspieszyć proces selekcji oraz zwiększyć jej obiektywizm, a także usprawnić podział obowiązków i zoptymalizować koszty.

Z drugiej strony, wątpliwości może wzbudzać zero-jedynkowa logika maszyn oraz wizja utraty relacji wewnątrz firmy, które są kluczowe dla tego obszaru. Możemy zatem wnioskować, że wraz z rozwojem automatyzacji, wśród specjalistów od HR wzrośnie znaczenie kompetencji miękkich, czyli tych, których maszyny i roboty nigdy nie będą w stanie zastąpić. Rola zespołów personalnych ewoluuje. Rekrutacja nowych talentów ciągle pozostaje jednym z głównych zadań ekspertów od HR, jednak coraz częściej poszerzają oni swoje kompetencje o działania np. z zakresu employer brandingu. Ich celem jest podniesienie atrakcyjności organizacji w oczach jej potencjalnych, przyszłych pracowników. Rośnie zatem zapotrzebowanie na analityków HR, ekspertów ds. wynagrodzeń i benefitów. W związku z trudnościami związanymi z pozyskaniem talentów coraz więcej działań związanych z rekrutacją zlecanych jest na zewnątrz – wyjaśnia Piotr Dziedzic, senior director, Michael Page Poland. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

    

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Dokąd zmierza HR? Przed nami rok, w którym rzemiosło rekruterskie będzie w cenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ekspert 2020-01-02 07:06:39

    Uprzejmie informuję, że jestem w stanie odpowiedzieć wyłącznie na wybrane oferty. Na te bez podanego wynagrodzenia nawet nie odpisuję.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.