×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Docenianie pracowników jest ważne. Bez względu na płeć, wiek czy branżę

  • Justyna Koc
    jk
  • 17 maj 2021 20:00

Mogłoby się wydawać, że w czasie pandemii, kiedy w wielu branżach zagrożone są miejsca pracy, docenianie nie jest tematem, którym pracodawcy powinni się zajmować. Czy jednak na pewno?

Docenianie pracowników jest ważne. Bez względu na płeć, wiek czy branżę
Tylko 54 proc. pracowników uważa, że są doceniani w pracy (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Niedoceniany pracownik nie czuje się związany z firmą i nie ma motywacji, żeby jak najlepiej pracować.
  • Tymczasem tylko 54 proc. uczestników badania HRM Insitute uważa, że są doceniani w pracy.
  • Poczucie doceniania spada wraz z wiekiem - ma je 67 proc. ankietowanych w wieku do 29 lat i już tylko 41 proc. w wieku powyżej 50 lat.

99 proc. osób biorących udział w badaniu HRM Institute "Siła Doceniania" mówi, że docenianie w pracy jest dla nich ważne. Bez względu na płeć, wiek czy branżę, w której pracują.

Również w przestrzeni publicznej widoczne są dowody wdzięczności kierowane przez pracodawców do pracowników, jak chociażby kampanie dziękujące pracownikom Biedronki czy Lidla i doceniające ich wysiłki.

- W 2020 roku mieliśmy wiele powodów do okazania wdzięczności i docenienia wysiłku kilkudziesięciu tysięcy osób, szczególnie tych pracujących w sklepach i magazynach naszej sieci. Ten czas w szczególny sposób potwierdził, jak wiele zależy od naszych pracowników, którzy w tych trudnych okolicznościach swoją ogromną determinacją i wiarą w sens wspierania Polaków pokazali, że potrafią uczynić niemożliwe możliwym – potwierdza Agnieszka Sokołowska, dyrektorka ds. komunikacji wewnętrznej, EB i odpowiedzialności społecznej w Biedronce.

Budowanie zaangażowania, wplatanie elementów związanych z kulturą doceniania i tworzenie fajnego miejsca pracy zawsze były priorytetem także w Capgemini.

- Budując kulturę doceniania, coraz częściej zauważamy, że słowo „dziękuję” wraca do nas od pracowników - to chyba najlepszy dowód na to, że employer branding działa - mówi Dominika Nawrocka, brand communication & CSR manager w Capgemini Polska.

Czytaj też: Docenianie nie musi być kosztowne. Często wystarczą słowa

Młodsi pracownicy bardziej doceniani

Jaki obraz wyłania się z badania HRM Institute? Tylko 54 proc. uczestników badania uważa, że są doceniani w pracy. Taki wynik powinien skłonić pracodawców do refleksji, czy stać ich na to, żeby niemal połowa pracowników czuła się niedoceniana. Niedoceniany pracownik nie czuje się związany z firmą i nie ma motywacji, żeby jak najlepiej pracować.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Docenianie pracowników jest ważne. Bez względu na płeć, wiek czy branżę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Alinka 2021-06-10 14:40:41

    Jestem tego samego zdania. W firmie coraz szefu nas doceni przy wypłacie. Od czasu do czasu są konkursy na najlepszego pracownika. Do wygrania były wycieczki albo loty w leszczyńskim symulatorze lotów, to też fajna sprawa na zachęcenie do działania i przykładania się do pracy. :)

  • Michał 2021-05-18 08:01:32

    Weźcie się przestańcie kompromitować

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA