- Autor: aw/PAP
- •3 sie 2017 17:37
Dla jednych motywacją są wycieczki, dla innych bony do sklepu odzieżowego. Ważne jest, aby obserwować pracowników i ich zaangażowanie w realizację celów. Dobrym rozwiązaniem jest opracowanie systemu motywacyjnego na początku roku, aby pracownicy widzieli możliwości zdobywania benefitów przez dwanaście miesięcy.

• Wiele firm szuka nowych pomysłów, by skutecznie budować zaangażowanie swoich specjalistów.
• Badania potwierdzają, że według Polaków pracę marzeń wyróżnia, oprócz pensji, dobra atmosfera i kultura organizacji.
• Dlatego pracodawcy tworzą systemy motywacyjne, które pomagają w spełnianiu tych oczekiwań. Na najlepszych pracowników polskich firm czekają nawet podróże zagraniczne jako dodatkowe wynagrodzenie.
Młodzi ludzie na rynku pracy doskonale wiedzą, gdzie i w jakich warunkach chcą pracować. Agencja Antal w kwietniu 2017 r. opublikowała raport, który pokazuje, że dla poszukujących zatrudnienia liczy się renoma firmy, informacje o niej w internecie, ale jednocześnie jej innowacyjność i to, co oferuje pracownikom. Prywatna opieka medyczna lub pakiety sportowe dla wielu są już standardem, dlatego pracodawcy tworzą benefity, które mają przyczynić się do budowy zaufanego zespołu pracowników.
Zaangażowanie warto nagradzać
Vouchery, opłacanie studiów rozszerzających kompetencje specjalistów, wewnętrzne szkolenia na prośbę zespołu, a nawet dofinansowanie kursu prawa jazdy to benefity, które mogą przyczynić się do zmniejszenia rotacji pracowników.
Jednocześnie to właśnie one w ogłoszeniach o pracę przykuwają uwagę kandydatów. Pakiet socjalny, nie tylko w korporacjach, jest już obowiązkowym punktem, razem z odpowiednią umową.
– O sukcesie systemów motywacyjnych możemy mówić, jeśli są one planowane na podstawie informacji zwrotnej pracowników. Chodzi tu o obserwacje i reakcje ludzi na benefity. Dzięki temu pracodawca jest w stanie reagować i odpowiednio dobierać rozwiązania. To ważne szczególnie w branży sprzedażowej, gdzie systemy motywacyjne mają za zadanie pobudzenie ludzi do działania. Gdy co roku system motywacyjny ulega modyfikacji, to ludzie czują dynamikę firmy – wyjaśnia Marta Sewerynek-Otwinowska, dyrektor działu analiz Futuro Finance, firmy rozwijającej nowoczesny model motywacji doradców finansowych.
Pracownicy każdej branży potrzebują innych nagród ze względu na specyfikę zadań. Dla handlowców znaczenie ma to, jak zostaną docenieni za wysiłek, więc obowiązkowo należy przedstawić im konkretny i czytelny model wynagradzania, ustalenie planu prowizji i realnych prognoz popytu. Pracownicy działów sprzedaży doceniają klarowną ścieżkę rozwoju, czyli szansę na szkolenia, kursy i studia.

KOMENTARZE (3)