PARTNER PORTALU partner portalu

Dobry pracownik to inwestycja. Ten, kto sobie zdaje z tego sprawę, zyskuje dwa razy

Pracodawca musi myśleć o pracowniku w kategoriach "dziś" i "jutro". "Pracownik dziś" ze względu na niskie bezrobocie i duże zapotrzebowanie rynku stanowi wyzwanie. Należy znaleźć sposób, by zapewnić mu odpowiednie ścieżki rozwoju, spełnić jego oczekiwania finansowe i zatrzymać w firmie. "Pracownika jutra" można "stworzyć" samemu, inwestując m.in. w system kształcenia na poziomie szkół średnich czy uczelni. Jak pokazała debata w ramach PulsHR Day, polski rynek pracy to sporo pozytywnych przykładów, choć nadal jest dużo do zrobienia.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobry pracownik to inwestycja. Ten, kto sobie zdaje z tego sprawę, zyskuje dwa razy

  • Jak radzić sobie z luką kompetencyjną i brakiem pracowników, na czym polega współpraca w procesie kształcenia, jakie formy zatrudnienia potrzebne są na rynku - m.in. o tym rozmawiano podczas PulsHR Day w Parku Śląskim.
  • Wydarzenie było okazją do wymiany doświadczeń ekspertów i praktyków. 
  • Udział w debacie wzięli: Agnieszka Kolenda, executive director Hays Poland, Marcin Nowak, head of management board ABSL, Barbara Piontek zastępca prezesa KSSE, Mirosława Rudzka, head of training Mercedes Benz Polska, Iwona Suchomska prezes zarządu Keystone Consulting, Joanna Wiercigroch, HR Specialist Fluor.

Współczesny rynek pracy i współczesny pracownik często określany jest mianem kolekcjonera doświadczeń. Doświadczony kandydat do pracy to w czasach niedoboru pracowników skarb, o który walczy równolegle kilku potencjalnych pracodawców. Jak wygrać? Sposobów jest kilka i to na nie zwracano uwagę podczas debaty zorganizowanej w ramach PulsHR Day. 

- Presja finansowa, która od lat występuje na rynku, zaczyna mocno doskwierać części pracodawców. Dochodzą do momentu, kiedy nie są w stanie konkurować finansowo o talenty. Musimy wspólnie się zastanowić, jak je pozyskiwać, nie tylko zachęcając wysokim wynagrodzeniem. Kandydaci oczywiście kierują się finansami, podkreślają jednak, że istotna jest także możliwość rozwoju. Może to jest klucz do sukcesu. Wielu pracodawców podkreśla, że inwestycja w szkolenie to jeden z elementów, na który stawiają pracodawcy w 2020 roku - podkreślała podczas dyskusji Agnieszka Kolenda, executive director w Hays Poland. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.