PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dobry menedżer nie odkłada wszystkiego na później

• Każdemu człowiekowi częściej lub rzadziej zdarza się odkładać wykonanie pewnych zadań na bliżej nieokreślone „później”.
• Menedżer, dla którego „później” staje się życiową domeną, obniża poczucie własnej wartości i traci w oczach współpracowników oraz podwładnych.
• W walce z nawykiem odkładania zadań powinno pomóc lepsze zarządzanie czasem i wyznaczanie celów.

  • Autor: JP
  • 15 wrz 2016 10:44
Dobry menedżer nie odkłada wszystkiego na później
Gdy szef regularnie rozpoczyna pracę nad istotnymi raportami w ostatniej chwili, to jego podwładni dochodzą do wniosku, że dotyczą ich te same zasady. (Fot.: Flickr, Simon Law, CC BY 2.0)
REKLAMA

Prokrastynacja, czyli odkładanie działań w czasie, dla wielu ludzi jest codzienną strategią na pozorne radzenie sobie z nudnymi, nieprzyjemnymi lub trudnymi obowiązkami. Nagminne zwlekanie z realizacją zadań w pracy może mieć poważne konsekwencje, szczególnie gdy jest to nawyk osoby pełniącej stanowisko zarządzające.

Liczne przerwy na kawę, przedłużające się wyjścia na lunch i długie rozmowy ze współpracownikami mogą wynikać z faktu, że na wszystkich czekają zadania, których nie chcą wykonywać. Przejawem tego problemu jest również koncentrowanie się na niezbyt angażujących poleceniach, które co prawda nie wymagają zbyt dużego wysiłku, ale też niewiele dają w zamian.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Oznaką wypracowania nawyku odkładania rzeczy w czasie jest częste pozostawanie czegoś ważnego na liście rzeczy do zrobienia lub łatwa dekoncentracja podczas pracy nad istotnymi kwestiami – tłumaczy Agnieszka Czarnecka, menedżer i doradca HR w Hays Poland i dodaje − Uważne pilnowanie czasu również nie jest naszym sprzymierzeńcem, szczególnie gdy nagle robi się zbyt późno, żeby wykonać zadanie jeszcze dziś. Wtedy odkładamy to na jutro.

Ekspertka zwraca szczególną uwagę na prokrastynację w wykonaniu menedżerów. W końcu przykład idzie z góry.

– Gdy szef regularnie rozpoczyna pracę nad istotnymi raportami w ostatniej chwili i pozostaje w biurze do późna, to jego podwładni wychodzą z założenia, że dotyczą ich te same zasady. Jednak o ile motywowanie i  edukowanie pracowników na temat zarządzania własnym czasem jest rolą  przełożonego, to sam menedżer z problemem odkładania rzeczy na później jest często zdany tylko na siebie – zauważa.

Czarnecka proponuje 5 rozwiązań, którą pomogą w walce z tym szkodliwym, problematycznym i stresującym nawykiem:

Wykorzystaj pierwsze pół godziny w biurze na rzetelną pracę

Nie wdawaj się w pogawędki z pracownikami, nie przeglądaj maili (chyba, że jest to konieczne), tylko po prostu skup się na najważniejszym zadaniu do wykonania. Te 30 minut wyznaczy odpowiednie tempo na resztę dnia.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dobry menedżer nie odkłada wszystkiego na później

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.