PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dlaczego pracownicy nie chcą zmienić pracy? Szef odgrywa w tym istotną rolę

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 13 wrz 2019 10:44

Sympatia do organizacji i przełożonych (60 proc.) oraz dobra atmosfera w zespole (53 proc.) to dwa główne czynniki, które zniechęcają ludzi do zmiany pracy. To też dwa elementy, które w dużej mierze zależą od działań szefa.

Dlaczego pracownicy nie chcą zmienić pracy? Szef odgrywa w tym istotną rolę
Coraz więcej firm stara się już na etapie rekrutacji nowych pracowników dbać o ich komfort (fot. shutterstock.com)
REKLAMA
  • Raport Pracuj.pl „Specjaliści 2018” wskazał czynniki, które motywują pracowników do pozostania w firmie. 
  • Dwa główne to sympatia do organizacji i przełożonych oraz dobra atmosfera w zespole. 
  • Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i stara się już na etapie rekrutacji nowych pracowników dbać o ich komfort.

- Badania potwierdzają trendy w rozwoju kadr, które obserwujemy od co najmniej kilku lat. Wysokie zarobki pozostają oczywiście wciąż najważniejszym czynnikiem przyciągającym talenty do pracy. O „presji płacowej” mówi z resztą 69 procent firm przebadanych przez NBP. Jednak tym, co utrzymuje pracowników na dłużej, jest satysfakcja osiągana z pracy i dobra atmosfera, budowana przez kierownictwo oraz działy HR. O ile więc pensja przyciąga i kusi specjalistę, o tyle kwestie „miękkie” pomagają zbudować z nim dłuższą, dojrzałą relację - mówi Karolina Bieńkowska, lider zespołu ds. pozyskiwania talentów i promocji marki pracodawcy w grupie Pracuj.

(fot. shutterstock.com)
(fot. shutterstock.com)

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wskazuje też, że Polacy pozytywnie postrzegają swoje relacje z przełożonymi, coraz bardziej dojrzałe podejście szefów do budowania relacji z pracownikami w Polsce to wynik zarówno trendów napływających z zagranicy, jak i rosnącej świadomości znaczenia marki pracodawcy w firmach. Jak dodaje, widać to zwłaszcza w branżach, w których występuje tzw. rynek pracownika, gdzie coraz większy nacisk kładzie się na rozwój menedżerów w obszarach kompetencji miękkich, np. tworzone są wewnętrzne polityki rozwoju pracowników. - Mądry szef wie, że dobre relacje z zespołem i obustronna komunikacja pozytywnie wpływają na atmosferę, która jest kluczowa, aby przywiązać specjalistę do firmy - podkreśla.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dlaczego pracownicy nie chcą zmienić pracy? Szef odgrywa w tym istotną rolę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA