PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: Szczepienia, restrykcje, limity. Wszystkie informacje w jednym miejscu

Development Centre i Assessment Centre postrachem pracowników?

Na twarzach kandydatów ubiegający się o stanowisko, jak i pracowników firmy, po ogłoszeniu informacji, że organizowany będzie Development Centre, a w przypadku tych pierwszych - Assessment Centre, nie widać uśmiechu. Dlaczego?

  • Autor: jo
  • 23 gru 2014 13:10
Development Centre i Assessment Centre postrachem pracowników?
REKLAMA

Assessment Centre (Centrum Oceny) i Development Centre (Centrum Rozwoju) są doskonałymi narzędziami dla przedsiębiorstw, które mają świadomość, jaką wartość dla firmy stanowią właściwi ludzie na właściwych stanowiskach.

Czytaj też: Assessment Center. Czy jest się czego bać?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dlaczego te dwie metody są tak skuteczne? Ponieważ są sprawdzianem pod każdym kątem - wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim umiejętności praktycznych. Weryfikują kompetencje i predyspozycje uczestników, pozwalając określić ich mocne i słabe strony dzięki technikom symulacyjnym.

Procedura oceny w przypadku Assessment Centre i Development Centre przebiega podobnie. Zostaje przeprowadzone zaprojektowane wcześniej spotkanie, w trakcie którego uczestnicy wykonują zadania indywidualnie, grupowo lub z podstawionym „aktorem”, których treść nawiązuje do zadań typowych na danym stanowisku pracy.

Zadania skonstruowane są tak, by ich rozwiązanie wymagało od uczestników wykorzystania określonych kompetencji - tych, które uznane zostały przez asesorów (w uzgodnieniu z pracodawcą) za najistotniejsze z punktu widzenia pełnionych obowiązków na danym stanowisku pracy.

Czytaj też: Destrukcyjni menedżerowie odstraszają najlepszych pracowników

Obserwacja uczestników w trakcie wykonywania przez nich zadań, jest podstawą do ich oceny. Asesorzy (pracownicy działu HR odpowiedzialni za zatrudnienie i rozwój pracowników bądź wykwalifikowani pracownicy firmy zewnętrznej, oceniający, niekontaktujący się z uczestnikami w trakcie rozwiązywania zadań) dokonują oceny każdego kandydata, przy pomocy wcześniej przygotowanej pięciopunktowej skali kompetencji.

Dla zachowania obiektywności oceny, asesorów powinno być przynajmniej dwóch. Doświadczony asesor jest w stanie oceniać równocześnie dwóch/trzech uczestników. Sesja AC lub DC może być zaplanowana na cały dzień lub rozłożona w czasie, np. na 3 dni.

Tym, co różni obydwie metody, jest cel ich zastosowania. Assessment Centre jest metodą selekcyjną, rekrutacyjną w której udział bierze ok. 10 osób ubiegających się o to samo stanowisko.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Development Centre i Assessment Centre postrachem pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.