PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Deloitte zapytał ponad 10 tys. milenialsów, jak widzą przyszłość zawodową

Oprócz szukania swojej szansy w pracy na zlecenie lub własnej działalności gospodarczej milenialsi, niestety, też boją się bardziej niż w ubiegłych latach. Strach pojawia się wraz z IV rewolucją przemysłową i jej wpływem na współczesną pracę.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 3 lip 2018 14:10
Deloitte zapytał ponad 10 tys. milenialsów, jak widzą przyszłość zawodową
Według badanych priorytetami biznesu powinny być kwestie takie jak tworzenie miejsc pracy, innowacje, poprawa jakości życia osobistego i zawodowego pracowników oraz wywieranie dobrego wpływu na społeczeństwo i środowisko. (fot. pixabya.com)
REKLAMA
  • Coroczny raport Deloitte pokazuje, że rośnie wśród młodych ludzi niepewność. Powoduje ją niestabilna sytuacja polityczna, społeczna i brak autorytetów.
  • Wraz ze spadającym zaufaniem do biznesu rośnie przeświadczenie, że sami muszą szukać swojego miejsca. Stąd wzrost zainteresowania pozaetatowymi formami pracy.
  • Milenialsi dobrze wiedzą, że czwarta rewolucja przemysłowa wpłynie na ich przyszłość zawodową.

W najnowszym, corocznym badaniu Deloitte "Milenialsi 2018" ujawniła się nietypowa tendencja najmłodszego pokolenia pracowników. Względem poprzednich lat wzrosło wśród nich zainteresowanie nieetatowymi formami zatrudnienia.

Deloitte podkreśla w opisie wyników badania, że pokolenie urodzonych na przełomie tysiącleci coraz bardziej obawia się o swoją przyszłość. Dynamika czwartej rewolucji przemysłowej - w tym rozówj robotyki i internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego - zmienia charakter i sposób pracy. Wywołuje u pracowników więc zaniepokojenie.

Głębokie zmiany w biznesie i społeczeństwie wywołane czwartą rewolucją przemysłową zaburzyły poczucie stabilizacji w milenialsach. Coraz więcej z nich sygnalizuje potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa. Czują się zawiedzeni zmianami politycznymi i społecznymi, które obserwują - obawiają się o bezpieczeństwo, równość społeczną i równowagę środowiskową. W grupie polskich badanych 49 proc. obawia się terroryzmu, 41 proc. konfliktów zbrojnych, a 26 proc. niestabilności politycznej.

Czytaj też: Employer branding? Dość żartów!

Młodym brakuje liderów, od których mogliby się uczyć. Wśród badanych, szczególnie najmłodsi przedstawiciele pokolenia Y (urodzeni między 1998-1999 r.) mówią o braku przywódców, których decyzje mogą przynieść korzyści światu i ich karierom. Najmłodsi milenialsi uważają, że biznes powinien opierać się na odpowiedzialnym tworzeniu produktów, dbałości o pracowników i społeczność lokalną równie mocno, co dbaniu o wynik finansowy. Brak takiego podejścia w firmach powoduje utratę lojalności ze strony młodych pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Deloitte zapytał ponad 10 tys. milenialsów, jak widzą przyszłość zawodową

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.