• Millenialsi to pokolenie szukające wyzwań i potrzebujące ciągłego rozwoju.
• 44. proc Igreków deklaruje, że odejdzie z danej firmy w ciągu dwóch lat, a dwie trzecie młodych twierdzi, że do 2020 zmieni pracę.
• Aż 67 proc. przedstawicieli generacji Y przyznaje, że ma elastyczny czas pracy, a 43 proc. ma możliwość pracy z domu.

Generacja Y, tzw. millenialsi, liczy 11 mln Polaków, co stanowi około połowę osób w wieku produkcyjnym. Najnowszy raport Deloitte wskazuje, że nie jest to lojalne pokolenie, a raczej szukające wyzwań i potrzebujące ciągłego rozwoju. Kiedy firma nie daje im takich możliwości, nie mają skrupułów, by zrezygnować z pracy. 44. proc millenialsów deklaruje, że odejdzie z danej firmy w ciągu dwóch lat, a dwie trzecie jest zdania, że do 2020 zmieni pracę.
Centra BPO idealnym miejsce pracy dla Igreków?
Firmy, które dostrzegły potrzeby rozwojowe pracowników wcześniej, są dziś na wygranej pozycji. W obliczu spadającego bezrobocia oraz rosnącego zapotrzebowania na specjalistów, konkurencja na rynku staje się coraz większa, szczególnie w branżach takich jak IT czy BPO/SSC, które określane są mianem „rynku kandydata”.
czytaj też: Pokolenie Z na rynku pracy. Czego można się po nich spodziewać?
Przykładem jest firma Accenture świadcząca usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu, która ma w Polsce trzy odziały (w Warszawie, Krakowie i Łodzi).
- Wiele firm wspiera swoich specjalistów oferując im różnorodne możliwości rozwoju oraz stawiając przed nimi ambitne zadania. Dla mnie ważnym momentem w zawodowym życiu było uruchomienie biura Accenture w Łodzi, w którym powierzono mi rolę kierowania zespołem Oracle Retail. Prowadziłem go z powodzeniem, gdyż dział ten w ciągu 8 lat zwiększył się z 10 do 70 osób, realizując projekty dla klientów min. z Polski, Włoch, Rosji, Niemiec, Japonii, Brazylii, Emiratów Arabskich i Finlandii. Istotne było dla mnie poczucie, że mój pracodawca pozwala mi się rozwijać dzięki pracy przy międzynarodowych projektach – mówi Marcin Miller, menedżer w Accenture Łódź Delivery Center.
Jak wskazuje Deloitte osoby z pokolenia Y chcą mieć poczucie wpływu na działalność firmy i rozumieć to, co się w niej dzieje. Oczekują, ze działania te będą zgodne z ich osobistymi wartościami. Prawie połowa nie podjęłaby się zadania, jeśli kłóciło by się ono z ich przekonaniami.
Czytaj też: Pokolenie Y pokoleniem menedżerów? Młodzi chcą być przywódcami w firmach

Słowa kluczowe
- Infosys BPO Poland
- Dominika Czekaj
- Anna Kęsek
- Shell Business Operations
- Marcin Miller
- Accenture
- Deloitte
KOMENTARZE (0)