Deloitte: Elastyczne godziny pracy są dla pokolenia Y priorytetem

Jak wynika z piątej edycji badania Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy 2018”, maleje grupa igreków marzących o pracy na etacie. Rośnie natomiast grono przyszłych przedsiębiorców.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Deloitte: Elastyczne godziny pracy są dla pokolenia Y priorytetem

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 mar 2018 15:14


  • Ponad połowa polskich studentów i absolwentów w przyszłości chciałaby pracować dla kogoś, a 13 proc. planuje założyć własną firmę.
  • Sześciu na dziesięciu badanych widzi się w roli eksperta, spada natomiast odsetek tych, którzy chcą być menedżerami.
  • Najmłodsi milenialsi coraz krytyczniej podchodzą do swoich kompetencji.
  • Jako swoje słabe strony postrzegają brak umiejętności przywódczych, delegowania zadań i zarządzania pracą innych.

– Choć młodzi są coraz bardziej zainteresowani pracą „na swoim”, to nadal najwięcej przedstawicieli pokolenia Y wybiera pracę w firmie prywatnej lub posadę w sektorze publicznym. Aż 51 proc. badanych opowiada się za pracą „u kogoś”, a nie na własny rachunek. Jest to jednak spadek o 7 pp. w porównaniu do ubiegłej edycji badania – mówi Michał Olbrychowski, lider zespołu ds. zarządzania kapitałem ludzkim w Deloitte.

Źródło: Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy 2018” Źródło: Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy 2018”

W badaniu wspomniana grupa młodych została nazwana „etatowcami”. Mimo że nadal większość z nich chce pracować w międzynarodowych korporacjach (61 proc.), to zauważalny jest spadek o 5 punktów procentowych w porównaniu do poprzedniej edycji badania. Z kolei aż o 5 punktów procentowych wzrosła liczba tych, którzy chcą pracować w mniejszych i średnich polskich firmach (12 proc.).

Przedsiębiorcami chce być o 2 punkty procentowe młodych więcej niż w ubiegłej edycji badania (13 proc.). Nie oznacza to wcale, że widzą się oni jako zarządzający zespołami. Wśród „przedsiębiorców” ponad połowa (53 proc.) myśli o byciu freelancerem, podczas gdy aż 40 proc. chciałoby mieć jednego kluczowego klienta, któremu świadczyłoby usługi. Co trzeci badany (36 proc.) nie jest zdecydowany co do rodzaju firmy, w jakiej chciałby pracować. W 2015 roku było to 31 proc.

Elastyczne godziny pracy są dla pokolenia Y priorytetem. Więcej osób woli pracę w biurze w elastycznych godzinach pracy niż pracę w różnych lokalizacjach, ale w sztywnym wymiarze godzin (wzrost o 7 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego badania).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.