PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Decyzje podejmowane w momencie katastrofy są irracjonalne. Pora się przygotować

Pracownicy i pracodawcy zostali w ostatnich miesiącach postawieni przed ogromnym wyzwaniem. Ci pierwsi musieli poradzić sobie z pracą zdalną. Ci drudzy, zbudować musieli (często od podstaw) system, który pozwoli im prowadzić działalność w trudnym czasie lockdownu. -  Pytanie o przygotowanie scenariuszy na najbliższe miesiące to pytanie strategiczne. Sytuacja może nas znowu zaskoczyć - mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Artur Pollak, prezes Apa Group.

Decyzje podejmowane w momencie katastrofy są irracjonalne. Pora się przygotować
- Zmiana sposobu prowadzenia biznesu i zarządzanie zespołem rozproszonym to zmiana strategiczna - wyjaśnia Artur Pollak, prezes Apa Group (fot. PTWP)
REKLAMA

Procesy cyfryzacyjne nie są niczym nowym. O tym, że do pozostania konkurencyjnym trzeba mocno postawić na rozwój cyfrowy, mówi się od dawna. Mimo wszystko w wielu firmach procesy te stawiane były na drugim planie. Marzec pokazał, że plany na dekady, należy realizować już teraz. 

Najbliższe miesiące są zagadką, nikt nie wie, jak będzie wyglądała spodziewana druga fala pandemii. Jak podkreśla Artur Pollak, prezes Apa Group teraz jest idealny czas na przeanalizowanie błędów ostatnich miesięcy i przygotowanie kilku scenariuszy rozwoju. Od tych pozytywnych do najbardziej pesymistycznych. 

- Pytanie o przygotowanie strategii na najbliższe miesiące to pytanie strategiczne. Sytuacja może nas znowu zaskoczyć. Działamy w ciągłym kryzysie: nie mamy pieniędzy, nie mamy ludzi, nie mamy technologii. To są rzeczy, z którymi walczymy na bieżąco. Dziś musimy zastanowić się nad tym, co może stać się jesienią. Zachęcam, by stworzyć scenariusz pozytywny, negatywny i scenariusz środka. Jeśli pojawi się konkretna sytuacja, "z kapelusza" wyciągamy gotowy scenariusz. Decyzje podejmowane w momencie katastrofy nie są racjonalne. Jeśli dziś sytuacja się stabilizuje, zastanówmy się co zrobić, gdy będzie gorzej - tłumaczy Artur Pollak.

Jak wyjaśnia, decyzje przez którymi stanęli przedsiębiorcy - przejście na prace zdalną, zarządzanie zespołem rozproszonym, często zmiana profilu działania - należą do decyzji kluczowych, wpływających na przyszłość.

- Zmiana sposobu prowadzenia biznesu i zarządzanie zespołem rozproszonym, to zmiana strategiczna - wyjaśnia Artur Pollak, prezes Apa Group.

Jak wyjaśnia, dziś istotne jest nie rozliczanie z błędów popełnionych w ostatnim półroczu. Dziś należy wyciągnąć wnioski z zaistniałych sytuacji i przygotować się na nowe, często trudne wyzwania, wymagające podejmowania wielu trudnych decyzji.

-   Warto już dziś przygotować się na scenariusze listopadowe czy grudniowe. Co zrobimy, jak nasz pracownik będzie miał temperaturę lub kaszel? Odeślemy go do domu? Posadzimy w innym pomieszczeniu? Warto dziś spokojnie opracować scenariusze zachowań. Warto zrobić to, na co nie mieliśmy czasu w marcu czy kwietniu. Trzeba wytworzyć nową kulturę - podkreśla.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Decyzje podejmowane w momencie katastrofy są irracjonalne. Pora się przygotować

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.