PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Dbają o bezpieczeństwo operacji lotniczych od 90 lat. Teraz mierzą się z nowymi wyzwaniami

Rynek usług lotniczych dynamicznie się rozwija, rośnie udział komunikacji powietrznej w ogólnym transporcie. To szansa, ale też wyzwanie dla firm z branży. Brak kadr, konieczność inwestycji w zaplecze, rosnąca konkurencja, to tylko niektóre z nich. O tym, jak w takich realiach dbać o bezpieczeństwo operacji lotniczych mówi członek zarządu LOT Aircraft Maintenance Services Rafał Momot.

Dbają o bezpieczeństwo operacji lotniczych od 90 lat. Teraz mierzą się z nowymi wyzwaniami
fot. LOTAMS jest dostawcą usług związanych z techniczną obsługą samolotów cywilnych, a także wojskowych. Działa nieprzerwanie od lat 30. XX w., czyli od otwarcia lotniska Warszawa-Okęcie. (mat.pras.)
REKLAMA
  • LOTAMS jest dostawcą usług związanych z techniczną obsługą samolotów cywilnych, a także wojskowych.
  • Działa nieprzerwanie od lat 30. XX w., czyli od otwarcia lotniska Warszawa-Okęcie.
  • Polska spółka jest od 2012 roku jedynym autoryzowanym centrum obsługowym na terenie Centralnej oraz Wschodniej Europy dla samolotów Embraer.

****

Czy wzrost ruchu lotniczego przekłada się na wzrost zapotrzebowania na obsługę techniczną? Czy korzystacie Państwo z panującej na rynku lotniczym dobrej koniunktury?

- Zdecydowanie tak, choć nie było łatwo osiągnąć tak dynamicznego wyniku. W 2017 roku, jako LOTAMS, dzięki ogromnemu wysiłkowi każdego z naszych pracowników, zwiększyliśmy sprzedaż do klientów zagranicznych o 42 proc., co było rekordowym wynikiem w historii firmy, przy jednoczesnym wzroście całego rynku MRO na poziomie 2-3 proc. rocznie.

W poprzednim oraz w bieżącym roku pozyskaliśmy wielu nowych klientów, w tym największe linie lotnicze na świecie, co przełożyło się na zwiększony udział eksportu w spółce.

Tendencja ta, choć sprzyjająca rozwojowi przedsiębiorstwa, powoduje potrzebę zatrudniania coraz większej liczby wykwalikowanych pracowników - mechaników lotniczych i inżynierów. Na obecnym rynku pracy jest odczuwany silny deficyt personelu o takich kompetencjach. Według prognoz Boeinga – do 2036 roku na całym świecie wzrośnie zapotrzebowanie na mechaników lotniczych liczące nawet do 500 tysięcy osób.

Aby sprostać w przyszłości wymaganiom rosnącego rynku lotniczego wprowadzamy nowatorskie programy łączenia biznesu z edukacją, dając szansę młodym ludziom na start w branży MRO, a także dbamy o środowisko pracy, aby zatrzymać ich jak najdłużej.

Wszystkie te zadania było tym bardziej trudno realizować, gdyż w chwili objęcia przeze mnie obowiązków członka zarządu, w sierpniu 2016 roku, firma była w bardzo trudnej sytuacji finansowej, z 22 milionową stratą roczną netto w 2016 roku. Podjęte działania doprowadziły do osiągnięcia w 2017 roku pozytywnego wyniku finansowego.

Na krajowym rynku technicznej obsługi samolotów coraz silniej działają inne podmioty. Niedawno Enter Air uruchomił obsługę techniczną. Czy odczuwacie skutki tej konkurencji?

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dbają o bezpieczeństwo operacji lotniczych od 90 lat. Teraz mierzą się z nowymi wyzwaniami

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.