PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Cyfryzacja mediów: subskrypcje, paywall czy robodziennikarstwo?

Od dawna mówi się, że gazety i telewizja upadną na rzecz internetu. Na razie jakoś nie upadają, a tylko zmieniają swój charakter w dwojaki sposób - wykorzystując współczesne narzędzia oraz dostosowując się do współczesnego użytkownika.

Cyfryzacja mediów: subskrypcje, paywall czy robodziennikarstwo?
Nowoczesne narzędzia pracy i sposoby prezentacji treści są tym, co daje przewagę rynkową. (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Cyfryzacja jest wyzwaniem zarówno tradycyjnych, jak i nowych mediów - od strony dziennikarza i od strony użytkownika.
  • Nowoczesne narzędzia pracy i sposoby prezentacji treści są tym, co daje przewagę rynkową.
  • Niestety, jeszcze większą przewagę daje to globalnym gigantom technologicznym, z którymi krajowe media muszą konkurować.
  • Robodziennikarstwem zagraniczna firma zajmie się lepiej niż jakakolwiek polska. Czasy, w których polskie portale opierały się na tych samych technologiach co amerykańskie, skończyły się ok. 2006 r. - uważa Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

W dzisiejszym świecie przed mediami stoją nie lada wyzwania. Muszą konkurować o widzów i czytelników nie tylko z innymi mediami, ale także z zagranicznymi gigantami technologicznymi.

- W cyfrowej wiosce wszyscy, wliczając Netfliksa i Amazona, robią właściwie to samo, czyli oferują rozrywkę, newsy i inne treści. Dzisiaj nie konkurujemy tak bardzo z Polsatem czy z telewizją publiczną, a raczej my wszyscy wspólnie konkurujemy z tymi gigantami, z Google i Facebookiem o pieniądze z reklamy. Sami siebie postrzegamy nie jako telewizję, a raczej jako producenta treści - wyjaśnił członek zarządu TVN Maciej Maciejowski.

Maciej Maciejowski, TVN - członek zarządu, Fot. PTWP
Maciej Maciejowski, TVN - członek zarządu, Fot. PTWP
- Przez długi czas wydawcy "starych" mediów rozumieli transformację cyfrową powierzchownie: skupiali się na tym, żeby podać treści na urządzeniu elektronicznym i ewentualnie usprawnić produkt oraz marketing w sieci. Teraz widać, że cyfryzacją musimy oddychać. Musimy przekształcać całe firmy i decydować się na drastyczne zmiany na poziomie organizacji, a nawet na poziomie przekonań. Musimy wzbogacać redakcje i zastępować jedne kompetencje innymi, co wymaga odważnych decyzji - dodała dyrektor strategii marketingowej w "Gazecie Wyborczej" Danuta Breguła. - Wydawców trapi m.in. rynek pracy. Zapotrzebowanie na kompetencje programistyczne i projektanckie jest czymś zupełnie nowym dla wydawców. W tym zakresie ciężko im współzawodniczyć z agencjami mediowymi, w których te technologie rozwijają się dużo szybciej.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyfryzacja mediów: subskrypcje, paywall czy robodziennikarstwo?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA