PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Czy firmy w Polsce potrafią budować kompetencje cyfrowe? Zapytaliśmy 13 menedżerów

Czy polscy pracownicy są przygotowani na wdrażanie procesów cyfryzacyjnych? Jak ich szkolić, które branże powinny przede wszystkim myśleć o digitalizacji, jakie kompetencje są i będą poszukiwane? I najważniejsze - jak walczyć o talenty, kiedy o umiejętności cyfrowe walczy niemal każdy sektor? Na te pytania odpowiadają nam przedstawiciele branży HR i biznesu.

Mateusz Tałpasz, CEO Smart Lunch 

W ostatnich miesiącach słowo digitalizacja zostało odmienione przez wszystkie przypadki. Przyspieszona cyfryzacja to z pewnością jeden z największych plusów COVID-19, choć zdaję sobie sprawę z tego, jak to brzmi. Natomiast ten okres pokazał nam, że firmy w bardzo krótkim czasie wdrożyły i zautomatyzowały wiele swoich procesów, o których jeszcze dwa lata temu nawet nie śmiały myśleć, że można to zrobić. 

W postcovidowej rzeczywistości kompetencje związane z nowymi technologiami stały się jeszcze bardziej pożądane na rynku pracy niż przed pandemią. Wiem to, bo prowadzę spółkę technologiczną i zdaję sobie sprawę z faktu, jak trudno pozyskać z rynku wysokiej klasy specjalistów. 

Nasz sposób na pozyskanie najlepszych? Możliwość rozwoju, wyzwania i tworzenie aplikacji na najwyższym poziomie. Jesteśmy zespołem, który lubi zmiany i szybko testuje nowe rozwiązania, dlatego osoby lubiące takie środowisko pracy - czują się u nas jak ryby w wodzie. Bez wątpienia EB i rozpoznawalność marki ma znaczenie, dlatego wciąż pracujemy nad tymi elementami, by SmartLunch był coraz bardziej znany.

Czy polscy pracownicy są gotowi na zmiany w obszarze technologii? Muszą być. Codzienność nie pozostawia nam wyboru w tym obszarze. Należy postawić przede wszystkim na szkolenia i wskazywanie korzyści płynących z digitalizacji i usprawnienia pewnych procesów. To naturalne, że ludzie boją się tego, czego nie znają - z technologią muszą się oswoić i zrozumieć, że ma ona im pracę ułatwiać, a nie utrudniać. To rola menedżerów, ale żeby od nich wymagać - najpierw należy wyposażyć ich w niezbędne do tego narzędzia. Natomiast jeśli chodzi o kompetencje przyszłości, to z pewnością otwarta głowa, umiejętność uczenia się i gotowość na zmiany, która pozwala być elastycznym i szybko reagować na zmieniający się rynek. Przetrwają nie ci, którzy są najsilniejsi, ale ci, którzy potrafią szybko zaadaptować się do zmian.

REKLAMA

       

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czy firmy w Polsce potrafią budować kompetencje cyfrowe? Zapytaliśmy 13 menedżerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA