PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Cztery słowa będą kluczem do zmotywowania pracownika w 2022 roku. Nie ma tu "pieniędzy"

Nawet 29 tysięcy złotych może kosztować firmę niezaangażowany pracownik. Jak wpłynąć na motywację pracowników? Jaki wpływ na poziom zaangażowania miała (i ma) pandemia? Jak budować relacje w rozproszonych zespołach? Między innymi o tym mówią nam Urszula Bielińska-Gryszówka, Artur Czart, Paulina Łączek-Ciećwierz, Jacek Łuć, Rafał Nachyna i Małgorzata Ohme.

Cztery słowa będą kluczem do zmotywowania pracownika w 2022 roku. Nie ma tu "pieniędzy"
Zupełnie niezaangażowanych pracowników jest w Polsce niemal 25 proc. (fot. Unsplash)
REKLAMA
  • Dane pokazują, że w Stanach Zjednoczonych straty z powodu braku zaangażowania wynoszą 630 mld dolarów rocznie. Z różnych wyliczeń wynika, że w Polsce każdy niezaangażowany pracownik kosztuje firmę minimum 29 000 zł rocznie.
  • Badania rynku pracy pokazują, że pandemia boleśnie odbija się na naszym zdrowiu psychicznym, co przekłada się na zaangażowanie.
  • Nasi rozmówcy zgodnie podkreślają, że kluczem do sukcesu będą empatia, rozmowa, zaufanie i zrozumienie.

Jak pokazują wyniki „Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021”, w Polsce mamy do czynienia z coraz większą grupą niezaangażowanych pracowników. Zupełnie niezaangażowanych pracowników stanowi jest niemal 25 proc. – to więcej niż na świecie, gdzie jest to 14 proc. pracowników.

Kim jest niezaangażowany pracownik? To osoba, która aktywnie negatywnie mówi o swojej firmie, jest gotowa zmienić pracę, gdy nadarzy się ku temu okazja i nie jest skłonna do działania w imię firmy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ile kosztuje brak zaangażowania? Dane pokazują, że w Stanach Zjednoczonych straty z powodu braku zaangażowania wynoszą 630 mld dolarów rocznie. Z różnych wyliczeń wynika, że w Polsce każdy niezaangażowany pracownik kosztuje firmę minimum 29 000 zł rocznie. Niezaangażowani pracownicy przebywają średnio 19 dni w roku na zwolnieniach, w porównaniu do 8 dni w przypadku zaangażowanych pracowników. 

Wbrew pierwszemu skojarzeniu, pracowników nie będą motywować finanse czy wizje podwyżek. O to, jakie działania powinny podejmować firmy, by poziom zaangażowania pracowników był coraz większy, zapytaliśmy przedstawicieli branży HR.

Problemem nie jest praca zdalna, a złe zarządzanie

Jacek Łuć, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Michael Page, zwraca uwagę na szerokie skutki pandemii.

- Badanie Michael Page pokazało, że okres pandemii boleśnie odbija się na naszym zdrowiu psychicznym, co wpływa również na naszą efektywność i motywację do pracy. Ponad 60 proc. respondentów z Polski odczuwa negatywne skutki ostatnich kilkunastu miesięcy, takie jak wyższy poziom stresu lub niepokoju, a także większy poziom frustracji i złości oraz niższy poziom motywacji i energii - podkreśla Łuć w komentarzu dla PulsHR.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Cztery słowa będą kluczem do zmotywowania pracownika w 2022 roku. Nie ma tu "pieniędzy"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2022-01-04 13:28:50

    Brednie HR-owców, co w sumie nie dziwi. W końcu jednym z ich głównych zadań jest wymyślanie co by tu zrobić, żeby pracownikowi nie zapłacić, a dało się wycisnąć z niego jak najwięcej.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.