PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Cztery pokolenia pracowników i tylko jedno biuro. Jest sposób, by temu zaradzić

• Na rynku zatrudnienia w Polsce mamy obecnie cztery pokolenia pracowników, a piąte – generacja optymistów i luzu – właśnie się formuje.
• Struktura zatrudnienia jest więc różnorodna zarówno pod względem stylu życia, oczekiwań jak i aspiracji.
• Pogodzenie tej wielopokoleniowej grupy pracowniczej na jednej przestrzeni nie jest wcale rzeczą łatwą.

Cztery pokolenia pracowników i tylko jedno biuro. Jest sposób, by temu zaradzić
Baby Boomers, generacja X, Millenialsi oraz Zetki, czyli 4 pokolenia pracowników (fot. wikimedia)
REKLAMA

Współcześnie w jednym biurze codziennie spotykają się cztery różne pokolenia – Baby Boomers, generacja X, Millenialsi oraz Zetki. Aby żyjąca w szumie informacyjnym i otwarta na zmiany formacja młodych pracowników mogła bez przeszkód współpracować z ceniącymi sobie ciszę tradycjonalistami, potrzeba przestrzeni odpowiadającej rozmaitym stylom działania oraz przyzwyczajeniom. Dlatego proces integracji różnych generacji pracowników najlepiej zacząć od aranżacji biura. Dzięki temu firma może zyskać nie tylko ciekawy projekt, ale również ład organizacyjny i zadowolonych pracowników, umiejących w pełni wykorzystać swój potencjał.

Starcie pokoleń

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obecnie największy odsetek czynnych zawodowo stanowią osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Już niedługo ma się to zmienić. Według prognoz, w 2025 roku 75 proc. wszystkich zatrudnionych będzie stanowiło pokolenie Y. To z kolei oznacza, że w perspektywie kilku najbliższych lat, pracodawcy będą musieli uwzględnić w swojej polityce personalnej oczekiwania różnych grup wiekowych – od dzisiejszych nastolatków, aż po zbliżających się do wieku emerytalnego pracowników z długoletnim stażem. Jak to zrobić? Rozwiązaniem w „starciu pokoleń” może być przemyślana organizacja przestrzeni biurowej.

W 2000 roku Francis Duffy obliczył, że codzienne obowiązki zawodowe można przypisać do trzech kategorii: wymagających komunikacji, koncentracji oraz zadań administracyjnych. W związku z tym zaproponował podział biura na adekwatne strefy. Potencjał tego rozwiązania dostrzegły także rodzime spółki deweloperskie. Firma Skanska Property Poland przeprowadzając się do swojego biura w Warszawie zaprojektowała je w zgodzie z filozofią Activity Based Workplace i taką koncepcję proponuje również swoim najemcom. Polega ona na analizie ścieżek codziennych aktywności pracowników i odejścia od ściśle przypisanych miejsc pracy. W zamian biuro powinno zostać podzielone na konkretne obszary – różne przestrzenie – integrujące zespół i zachęcające do relaksu, umożliwiające pracę w skupieniu oraz zarezerwowane na spotkania formalne.

Czytaj więcej TUTAJ.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cztery pokolenia pracowników i tylko jedno biuro. Jest sposób, by temu zaradzić

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.