PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Cztery największe błędy w przestawianiu firmy na pracę zdalną

Czy w sytuacji zagrożenia pandemią koronawirusa możliwe jest, aby przestawić przedsiębiorstwo, właściwie z dnia na dzień, na pracę w tzw. modelu home office? Jakie firmy nadają się najbardziej do takiego systemu pracy? Które z nich są do tego przygotowane? Jakich błędów unikać, aby odnieść sukces w pracy w modelu zdalnym? Podpowiadamy.

  • Autor:aw
  • 17 mar 2020 15:45
Cztery największe błędy w przestawianiu firmy na pracę zdalną
Trzymanie się sztywnych zasad biurowych, choćby dotyczących godzin pracy, może prowadzić do spadku efektywności pracownika, a w konsekwencji firmy (fot.pixabay)
REKLAMA
  • Szanse, aby firma, która nigdy wcześniej nie pracowała zdalnie, teraz zrobiła to dobrze, są bardzo małe. Zwłaszcza kiedy przechodzi na taki model pracy w trybie pilnym.
  • Za to te firmy, które już pracy zdalnej próbowały, dość płynnie mogą przestawić swój model funkcjonowania.
  • Obecnie, kiedy nie ma czasu i warunków na dogłębne przygotowania, można przede wszystkim uczyć się na błędach innych.

Jeśli przedsiębiorstwo wcześniej, choćby w niewielkim stopniu wykorzystało home office, nie zajmuje się produkcją lub klienci na co dzień nie odwiedzają jego biur czy punktów sprzedaży, to na pewno ma duże szanse, aby przejść dość płynnie na model pracy zdalnej całkowicie lub w bardzo dużym stopniu. Nawet jeżeli będzie odbywało się to w okolicznościach takich jak zagrożenie epidemiczne koronawirusem.

Czytaj też: Koronawirus a praca zdalna. Jak zarządzać rozproszonym zespołem?

Należy jednak pamiętać, że nie zawsze się to jednak udaje, a to skazuje przedsiębiorstwa na pracę na tzw. pół gwizdka. Dlaczego tak się dzieje?

Błąd 1: brak miejsca do pracy zdalnej

Co jest największą obawą przedsiębiorców? Że pracownik zdalny de facto nie pracuje. Obawa nie jest tak do końca nieuzasadniona. Według badań serwisu Airtasker, pracownik zdalny robi sobie więcej przerw niż biurowy. Jednak w praktyce różnica nie jest wielka, wynosi bowiem 27 w stosunku do 22 minut w ciągu dnia.

Jeszcze gorzej jest, gdy pracę zdalną pracownik dzieli z innymi obowiązkami w domu. Nie oszukujmy się: nie da się pracować 8 godzin w domu i równocześnie opiekować dzieckiem. To absolutna podstawa - pracownik zdalny musi mieć wydzieloną przestrzeń fizyczną i osobistą do pracy, a także godziny, gdy tylko pracuje.

W sytuacjach rzeczywiście kryzysowych lepiej jest znaleźć 3-4 godziny skupienia się na pracy, niż 8 godzin skupiania się na wszystkim. Jeśli warunki rodzinno-lokalowe pracownika uniemożliwiają wygospodarowanie odrębnego czasu i przestrzeni, nie można od niego oczekiwać efektywnej pracy zdalnej.

Błąd 2: praca zdalna w sztywnych ramach biura

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cztery największe błędy w przestawianiu firmy na pracę zdalną

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.