PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Człowiek w marketingu jest i będzie niezastąpiony

Czy za 5-10 lat możemy się spodziewać, że wysoko zaawansowana technologia wejdzie na stałe i w pewnym wymiarze do marketingu? Jak zmienia się rola CMO? Jak ważna jest etyka w marketingu? Na te pytania próbowali odpowiedzieć eksperci podczas debaty "Marketing przyszłości", która odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Człowiek w marketingu jest i będzie niezastąpiony
Sztuczna inteligencja coraz śmielej będzie wkraczać do marketingu, jednak człowiek zawsze będzie w tym obszarze potrzebny, bo będzie kreował (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zdaniem ekspertów sztuczna inteligencja coraz śmielej będzie wkraczać do marketingu, jednak człowiek zawsze będzie w tym obszarze potrzebny, bo będzie kreował.
  • Marketingowcy zwracają także uwagę, że rola dyrektora marketingu (CMO) to najbardziej zmieniająca się funkcja w przedsiębiorstwie.
  • Kolejny ważny aspekt to etyka w reklamie i budowaniu marki, na którą szczególną uwagę zwracają młode pokolenia.

Jak wskazuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media, trudno przewidzieć, co się stanie - które technologie przebiją się, a które nie.

- To, czy machine learning lub sztuczna inteligencja będą wykorzystywane w reklamie w przyszłości, nie zależy od dostępnej technologii, ale od tego, jak potoczy się batalia o prywatność danych - mówi Tomasz Jażdżyński. - Żeby użyć sztucznej inteligencji, trzeba mieć duże ilości danych. Ponadto ktoś musi się zgodzić na ich przetwarzanie. Tylko wtedy to zadziała - dodaje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (Fot. PTWP)
Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media (Fot. PTWP)

Tomasz Jażdżyński zauważa też, że naturalnym miejscem, gdzie można znaleźć duże ilości danych, są największe platformy wyszukiwawcze czy społeczne.

- Tam - szybciej bądź później - sztuczna inteligencja wejdzie. Nie będzie jednak tworzyła kreacji. Człowiek zawsze będzie w marketingu potrzebny, bo będzie kreował. Sztuczna inteligencja może jednak decydować o tym, co komu pokazać i które wymyślone przez człowieka kreacje wykorzystać - ocenia Jażdżyński.

Z kolei Beata Kucejko-Pelka, dyrektor marketingu na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę w LEGO Group, zwraca uwagę, że walutą XXI wieku jest informacja. - Dane z bitowej infostrady to coś, z czym my - pracując w marketingu - na co dzień się mierzymy - mówi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Człowiek w marketingu jest i będzie niezastąpiony

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.