-
- •14 maj 2022 0:01
Czy za 5-10 lat możemy się spodziewać, że wysoko zaawansowana technologia wejdzie na stałe i w pewnym wymiarze do marketingu? Jak zmienia się rola CMO? Jak ważna jest etyka w marketingu? Na te pytania próbowali odpowiedzieć eksperci podczas debaty "Marketing przyszłości", która odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Zdaniem ekspertów sztuczna inteligencja coraz śmielej będzie wkraczać do marketingu, jednak człowiek zawsze będzie w tym obszarze potrzebny, bo będzie kreował.
- Marketingowcy zwracają także uwagę, że rola dyrektora marketingu (CMO) to najbardziej zmieniająca się funkcja w przedsiębiorstwie.
- Kolejny ważny aspekt to etyka w reklamie i budowaniu marki, na którą szczególną uwagę zwracają młode pokolenia.
Jak wskazuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media, trudno przewidzieć, co się stanie - które technologie przebiją się, a które nie.
- To, czy machine learning lub sztuczna inteligencja będą wykorzystywane w reklamie w przyszłości, nie zależy od dostępnej technologii, ale od tego, jak potoczy się batalia o prywatność danych - mówi Tomasz Jażdżyński. - Żeby użyć sztucznej inteligencji, trzeba mieć duże ilości danych. Ponadto ktoś musi się zgodzić na ich przetwarzanie. Tylko wtedy to zadziała - dodaje.

Tomasz Jażdżyński zauważa też, że naturalnym miejscem, gdzie można znaleźć duże ilości danych, są największe platformy wyszukiwawcze czy społeczne.
- Tam - szybciej bądź później - sztuczna inteligencja wejdzie. Nie będzie jednak tworzyła kreacji. Człowiek zawsze będzie w marketingu potrzebny, bo będzie kreował. Sztuczna inteligencja może jednak decydować o tym, co komu pokazać i które wymyślone przez człowieka kreacje wykorzystać - ocenia Jażdżyński.
Z kolei Beata Kucejko-Pelka, dyrektor marketingu na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę w LEGO Group, zwraca uwagę, że walutą XXI wieku jest informacja. - Dane z bitowej infostrady to coś, z czym my - pracując w marketingu - na co dzień się mierzymy - mówi.
- Kluczowe jest połączenie pracy zespołów marketingowych z zespołami analitycznymi czy z pracą agencji - domów mediowych, które są w stanie dostarczyć nam informacje. My z kolei jesteśmy w stanie bardzo szybko wyciągać z nich wnioski i dzięki temu możemy precyzyjnie adresować potrzeby naszego konsumenta. A dzisiejszy konsument jest bardzo niecierpliwy. Mobilność, która jest największym osiągnięciem technologicznej rewolucji, sprawia, że chce on mieć rozwiązanie tu i teraz - komentuje Beata Kucejko-Pelka.


Słowa kluczowe
- Beata Kucejko-Pelka
- Lego
- Tomasz Jażdżyński
- Gremi Media
- marketing
- EEC 2022
- Europejski Kongres Gospodarczy
- Damian Rezner
- Screen Network
- Piotr Piętka
- Publicis Groupe
KOMENTARZE (0)