PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Człowiek przychodzi do firmy, a odchodzi od szefa. Dlaczego?

Okazuje się, że to przełożeni i kierownicy pełnią najważniejszą rolę w kształtowaniu poziomu zadowolenia z pracy. Niestety, niewielu z nich potrafi zauważyć, kiedy ten poziom spada, a ludzie decydują się na odejście.

Człowiek przychodzi do firmy, a odchodzi od szefa. Dlaczego?
REKLAMA

60 proc. ze 120 tys. respondentów najnowszego badania przeprowadzonego przez Kelly Global Workforce Index (KGWI) przyznało, że ich bezpośredni przełożeni są kluczowymi osobami wpływającymi na ich zaangażowanie i satysfakcję z pracy.

Na pytanie, co ich szefowie mogą robić lepiej - oprócz oferowania lepszego wynagrodzenia, dodatkowych świadczeń lub awansu - pracownicy najczęściej wymieniają możliwości szkoleń (52 proc.), jasno nakreślony zakres zadań, wyraźnie określone obowiązki i cele (44 proc.) oraz bardziej przejrzystą komunikację (37 proc.).

- Każdy menedżer powinien pochylić się nad tym problemem i podjąć stosowne działania, by satysfakcja z pracy każdego pracownika była wysoka - mówi Agnieszka Walter, Country General Manager z Kelly Services Polska. - Ci menedżerowie, którzy skoncentrują się na poprawie komunikacji i zwiększeniu możliwości rozwoju osobistego, będą mieli większe szanse na utrzymanie wysokiego poziomu satysfakcji - dodaje.

Dlaczego warto poświęcić na to swoją uwagę? Powody są co najmniej dwa. Po pierwsze, wyniki sondażu Kelly Services w Europie pokazują, że mniej niż jedna trzecia (28 proc.) pracowników czuje się całkowicie oddana swoim obecnym pracodawcom, 24 proc. z nich zarekomendowałaby pracę u siebie w firmie przyjaciołom lub kolegom.

Czytaj też: Friendhunting, czyli praca po znajomości

Po drugie, umiejętność utrzymywania bliskich kontaktów interpersonalnych jest również źródłem zadowolenia z pracy dla samych menedżerów.

- Wymierne efekty biznesowe nie zawsze mają związek z zadowoleniem z pracy na stanowisku kierowniczym - mówi Agnieszka Bott-Alama, która prowadziła badanie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na temat satysfakcji zawodowej menedżerów. - Szefowie deklarują tym mniejszą satysfakcję zawodową i odczuwają mniej pozytywnych emocji w pracy, im bardziej są asertywni - dodaje.

Gdy pozwalają sobie na więcej zaufania do podwładnych i delegują im część zadań, które wcześniej wykonywali sami, praca w zespole jest dla nich mniej stresująca i bardziej efektywna. Dlatego też, przy obsadzaniu wysokich stanowisk pod uwagę powinna być brana nie tylko wiedza operacyjna, ale też odporność emocjonalna, wrażliwość czy kompetencje społeczne przyszłego menedżera.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Człowiek przychodzi do firmy, a odchodzi od szefa. Dlaczego?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.