PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Antonio Carvelli z Gi Group: Częste zmiany pracy stają się atutem

W ocenie Włocha Antonio Carvelli z Gi Group w Polsce częsta zmiana pracy osób urodzonych w latach 80. i 90. zaczyna być postrzegana jako atut. - Zatrudniane osoby są traktowane z coraz większym zrozumieniem i szacunkiem dla ich oczekiwań - mówi Włoch.

  • Autor:GP
  • 24 maj 2017 10:39
Antonio Carvelli z Gi Group: Częste zmiany pracy stają się atutem
Większość pracodawców w Polsce jeszcze nie myśli zbyt postępowo i pozytywnie o millienialsach, którzy nie godzą się na niesatysfakcjonujące ich warunki pracy, ale to też ulega zmianie. (fot.:unsplash.com)
REKLAMA

• Dla potencjalnych pracowników liczy się już nie tylko poziom zarobków w firmie, do której rekrutują. Zwłaszcza w przypadku millenialsów np. etyka w firmie odgrywa znaczenie.

• - Millenialsi znają i cenią swoją wartość - mówi Carvelli.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Przedstawiciel Gi Group zaznacza, że młode pokolenie w Polsce pod tym względem nie rożni się od swoich rówieśników z Europy. Ich poprzednicy bowiem dorastali w innym świecie, bez internetu i komunikacyjnej rewolucji tego medium.

Antonio Carvelli, członek zarządu w międzynarodowej agencji Gi Group, zwraca uwagę, że polscy pracodawcy i rekrutujący powoli zaczynają doceniać pokolenie nazywane millenialsami.

W komentarzu sytuacji na polskim rynku pracy zwraca się często uwagę, że właśnie to pokolenie charakteryzuje się w planowaniu kariery częstą zmianą miejsca zatrudnienia. To wcześniej prowadziło do dewaluacji ich jako pracowników. Jak wynika z obserwacji eksperta, w ostatnim czasie jednak zaczęto dostrzegać determinację i ambicję tych młodych ludzi. Ich upór w szukaniu "swojego zawodowego miejsca" zostaje doceniony.

- Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że duża część pracodawców w Polsce nie potrafi zagwarantować swoim pracownikom odpowiedniego środowiska pracy, a tym bardziej dopasować ich kompetencji do potrzeb firmy. Zatem częsta zmiana pracy przestaje być postrzegana w kategorii życiowej porażki młodego, pełnego energii, człowieka, który chce się realizować. Jest już oczywiste, że rynek potrzebuje ambitnych osób. I każda z nich powinna mieć pełną satysfakcję z wykonywanych obowiązków. Znalezienie dobrego miejsca dla siebie to tylko kwestia czasu - mówi Antonio Carvelli.

Etyka firmy jako priorytet? Niecodzienny dobór miejsca pracy

Zdaniem Włocha, przy zmianie posady millenialsi zwracają uwagę m.in. na etykę firmy, środowisko pracy i elastyczne godziny pracy. Wielu z nich woli pracować w domu lub kawiarni, niż w biurze. Młodzi ludzie potrzebują czuć się wolni. Wtedy mogą uzewnętrzniać cały swój potencjał i kreatywność. Antonio Carvelli uważa, że forma zatrudnienia nie ma dla nich znaczenia. Najważniejszy jest rodzaj realizowanych zadań i możliwość rozwoju. Maksymalnie po pół roku pracownicy muszą już wiedzieć, jak szybko mogą awansować. Jednak to powinno być jasno opisane w umowie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Antonio Carvelli z Gi Group: Częste zmiany pracy stają się atutem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.