PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Czas na powrót do biur. Pracownicy tylko co dziesiątej firmy zostaną w domu

Wakacje się skończyły nie tylko dla uczniów, ale i pracowników. Tylko co dziesiąta firma wprowadziła stały home office. Większość zatrudnionych wraca do biur, choć głównie w trybie mieszanym, łączącym pracę zdalną ze standardową.

  • Autor:jk
  • 27 sie 2020 11:52
Czas na powrót do biur. Pracownicy tylko co dziesiątej firmy zostaną w domu
Z badania Grafton Recruitment wynika, że 26 proc. firm wróciło już do pracy w pełnym wymiarze (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Na pełen etat do biura wracają pracownicy tylko co trzeciej firmy - wynika z analiz firmy Grafton Recruitment i CBRE.
  • Eksperci wskazują, że praca zdalna, choć się spopularyzowała, ma swoje minusy.
  • Dlatego często pracownicy bez większego problemu godzą się na powrót do normalnego trybu pracy, zwłaszcza gdy pracodawca zapewnia niezbędne środki bezpieczeństwa.

- Na stały home office najczęściej decydowały się firmy z sektora IT, ale też m.in. reklamy, marketingu i komunikacji. Są to zatem branże, w których jest duża łatwość w przeniesieniu całości działań na zdalne kanały i tę formę pracy praktykowano częściowo nawet przed pojawieniem się epidemii koronawirusa. Dzisiaj po zakończeniu okresu "miesiąca miodowego" związanego ze stałą pracą z domu widać dużą chęć oraz potrzebę wśród firm i pracowników żeby powrócić do realiów sprzed epidemii. Brakuje nam przestrzeni biurowej, codziennej relacji z innymi i możliwości spotkania – mówi Mikołaj Sznajder, dyrektor działu powierzchni biurowych w CBRE.

Biura wypełnione tylko częściowo

Z badania Grafton Recruitment wynika, że 26 proc. firm wróciło do pracy w pełnym wymiarze, co oznacza, że każdego dnia biuro wypełnia się pracownikami.

Zdecydowana większość przedsiębiorstw, bo aż 64 proc., zdecydowała się na tryb mieszany, który łączy pracę zdalną z tą wykonywaną w biurze. Najczęściej oznacza to, że w jednym tygodniu połowa załogi przychodzi do przestrzeni biurowej, podczas gdy reszta pracuje zdalnie, a w kolejnym tygodniu następuje zmiana.

Tryb mieszany pozwala pracodawcom na łatwiejsze zarządzanie przestrzenią i zapewnienie odpowiedniego odstępu między pracownikami. Pracę zdalną na stałe wprowadziło tylko 10 proc. firm i to głównie z sektora IT.

Powrót do biur a prawo pracy

Jak zaznacza Malwina Stasiewicz, specjalista z zakresu prawa pracy z Kancelarii Klisz i Wspólnicy, gdy praca w domu jest skutkiem polecenia służbowego, to pracodawca ma możliwość żądania od pracowników powrotu do biura i świadczenia pracy w miejscu przez niego wskazanym.

- Definicja stosunku pracy, wskazuje, że praca odbywa się pod kierownictwem pracodawcy w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym. Oznacza to, że pracodawca ma możliwość wskazywania pracownikom miejsca świadczenia pracy, a korzystając z możliwości wydawania poleceń służbowych - może nakazać pracownikom powrót do biur – komentuje Malwina Stasiewicz.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czas na powrót do biur. Pracownicy tylko co dziesiątej firmy zostaną w domu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.