Jak dowodzą badania Survata "The Brand Intelligence Platform", błędy w komunikacji wewnętrznej mogą generować potężne koszta dla firmy.

- Pracownicy zdecydowanie zwracają uwagę na poziom komunikacji.
- Bartosz Zieliński z PR Commplace przekonuje, że dobra komunikacja jest kluczem do poprawy efektywności usług, ale i relacji z klientami.
- Odpowiedzią na takie problemy może być audyt komunikacyjny, który zdiagnozuje, gdzie trzeba komunikację poprawić.
Badanie przeprowadzone przez Survata wykazało, że 29 na 100 pracowników uważa, że komunikacja wewnętrzna w ich firmie jest nieskuteczna. Z kolei 4 na 5 pracowników uważa, że skuteczna komunikacja wewnętrzna pomaga w osiąganiu lepszych wyników ich pracy. Wniosek? Pracownicy zdecydowanie zwracają uwagę na poziom komunikacji i uzależniają od niej swoją efektywność.
- Komunikacja w firmie jest jak miecz obosieczny - mówi Bartosz Zieliński dyrektor zarządzający w agencji PR Commplace. W jego ocenie właściwie zarządzana komunikacja przynosi zyski. Nieefektywna, to oczywiste straty. (Taka komunikacja) tworzy chaos, podsyca tarcia, dzieli - dodaje.
Dobra komunikacja wewnętrzna to długofalowy proces. Budowana jest konsekwencją. - Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych przeliczane jest na korzyści: efektywniejsze usługi, wzrost satysfakcji klientów, większy potencjał działania - dodaje specjalista z Commplace.
Czytaj też: Komunikacja pracowników pod lupą
Prawda, czy fałsz?
Wielu przedstawicieli kadry zarządzającej swoją opinię o stosunkach panujących w firmie opiera na podstawie przeprowadzonych nieformalnych rozmów. To nie jest idealne rozwiązanie. Weryfikacja faktów, która jest efektem sprawnie przeprowadzonego audytu komunikacyjnego, pozwoli zwiększyć obiektywizm. Informacje nieformalne, mimo iż mogą być wartościowe, nie powinny być podstawowym źródłem. Dlaczego? Każdy z pracowników odgrywa inną rolę w firmie, ma inne zadania, a przede wszystkim może dążyć do realizacji swoich interesów, niekoniecznie zbieżnych ze strategią firmy.



KOMENTARZE (0)