PARTNER PORTALU partner portalu

„Czarne dziury”, czy „wąskie gardła” - jak usprawnić komunikację w firmie?

Jak dowodzą badania Survata "The Brand Intelligence Platform", błędy w komunikacji wewnętrznej mogą generować potężne koszta dla firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

„Czarne dziury”, czy „wąskie gardła” - jak usprawnić komunikację w firmie?

  • Pracownicy zdecydowanie zwracają uwagę na poziom komunikacji.
  • Bartosz Zieliński z PR Commplace przekonuje, że dobra komunikacja jest kluczem do poprawy efektywności usług, ale i relacji z klientami.
  • Odpowiedzią na takie problemy może być audyt komunikacyjny, który zdiagnozuje, gdzie trzeba komunikację poprawić.

Badanie przeprowadzone przez Survata wykazało, że 29  na 100 pracowników uważa, że komunikacja wewnętrzna w ich firmie jest nieskuteczna. Z kolei 4 na 5 pracowników uważa, że skuteczna komunikacja wewnętrzna pomaga w osiąganiu lepszych wyników ich pracy. Wniosek? Pracownicy zdecydowanie zwracają uwagę na poziom komunikacji i uzależniają od niej swoją efektywność.

- Komunikacja w firmie jest jak miecz obosieczny - mówi Bartosz Zieliński dyrektor zarządzający w agencji PR Commplace. W jego ocenie właściwie zarządzana komunikacja przynosi zyski. Nieefektywna, to oczywiste straty. (Taka komunikacja) tworzy chaos, podsyca tarcia, dzieli - dodaje.

Dobra komunikacja wewnętrzna to długofalowy proces. Budowana jest konsekwencją. - Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych przeliczane jest na korzyści: efektywniejsze usługi, wzrost satysfakcji klientów, większy potencjał działania - dodaje specjalista z Commplace.

Czytaj też: Komunikacja pracowników pod lupą

Prawda, czy fałsz?

Wielu przedstawicieli kadry zarządzającej swoją opinię o stosunkach panujących w firmie opiera na podstawie przeprowadzonych nieformalnych rozmów. To nie jest idealne rozwiązanie. Weryfikacja faktów, która jest efektem sprawnie przeprowadzonego audytu komunikacyjnego, pozwoli zwiększyć obiektywizm. Informacje nieformalne, mimo iż mogą być wartościowe, nie powinny być podstawowym źródłem. Dlaczego? Każdy z pracowników odgrywa inną rolę w firmie, ma inne zadania, a przede wszystkim może dążyć do realizacji swoich interesów, niekoniecznie zbieżnych ze strategią firmy.

Statystyki pokazują, że aż trzy czwarte pracowników twierdzi, że najskuteczniej współpracuje się z przełożonymi, którzy traktują ich jak partnerów. (źródło: materiały prasowe) Statystyki pokazują, że aż trzy czwarte pracowników twierdzi, że najskuteczniej współpracuje się z przełożonymi, którzy traktują ich jak partnerów. (źródło: materiały prasowe)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.