PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Czarne chmury nad pracownikami. Choć są "zawsze dostępni" boją się dyskryminacji

Prawie dwie trzecie pracowników hybrydowych (64 proc.) uważa, że kultura biurowa "zmieniła się na zawsze”. Ich głowy jednak zaprzątają obawy związane z dyskryminacją, rozwojem kariery i hałasem związanym z pracą w biurze.

  • Autor: jk
  • 6 paź 2021 20:00
Czarne chmury nad pracownikami. Choć są "zawsze dostępni" boją się dyskryminacji
52 proc. pracowników uważa, że pracownicy hybrydowi lub pracujący w domu mogą być dyskryminowani (Fot. PAP/Utrecht Robin/ABACA)
REKLAMA
  • Ponad połowa pracowników (58 proc.) uznała, że wzrost popularności modelu zdalnego oznacza, że muszą być oni „zawsze dostępni" i "zawsze aktywni", przez co nie mogą się zrelaksować ani oderwać od pracy.
  • Z kolei 52 proc. pracowników jest zdania, że pracownicy hybrydowi lub pracujący w domu mogą być dyskryminowani lub traktowani inaczej niż członkowie zespołu wykonujący służbowe obowiązki w biurze w pełnym wymiarze godzin.
  • Powrotem do biura martwią się przede wszystkim młodzi - dwie piąte z nich jeszcze nie odwiedziło swojego nowego biura - albo dlatego, że firma przeniosła siedzibę, albo dołączyli do pracy w czasie pandemii.

Firma Poly opublikowała raport "Poly Evolution of the Workplace", w którym przedstawia ewolucję miejsca pracy i zmieniające się podejście pracowników do wykonywania służbowych obowiązków w godzinach 9-17. Badanie przeprowadzono wśród 7 261 pracowników hybrydowych z Polski, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

„Zawsze dostępny” czy praca w dowolnym czasie?

Wyniki badania obrazują, że praca hybrydowa na dobre rozgościła się na rynku - aż 82 proc. respondentów zamierza w przyszłości spędzać co najmniej jeden dzień w tygodniu, pracując w domu, a 54 proc. planuje dzielić swój czas równo pomiędzy biurem a siedzibą firmy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jednym z czynników napędzających tę zmianę jest pojawienie się nowej definicji elastyczności pracy - dzięki której pracownicy mają większą autonomię w zakresie wyboru czasu wykonywania służbowych czynności. Dwie trzecie pracowników (69 proc.) twierdzi, że praca w godzinach 9-17 została wyparta na rzecz większej elastyczności w wyborze pełnienia zawodowych obowiązków.

Na pytanie o korzyści płynące z modelu home office respondenci najczęściej wskazywali: możliwość uniknięcia długich dojazdów, osiągnięcie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz poczucie mniejszego stresu. Można zauważyć, że te aspekty są bardzo istotne z perspektywy pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Czarne chmury nad pracownikami. Choć są "zawsze dostępni" boją się dyskryminacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mirka 2021-10-06 21:20:22

    Jaki hałas zapraszam do pracy w szkole przedszkolu linku w fabryce markecie tam jest hałas

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.