PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Cyfryzacja: Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu

• Kluczową rolę w cyfrowej transformacji polskiego biznesu odegrają systemy analityczne - podkreślił prezes Integrated Solutions Mariusz Chochołek.
• Świadczyć o tym mają chociażby najnowsze badania.

  • Autor: PAP/AT
  • 9 sie 2016 11:45
Cyfryzacja: Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu
Za cztery lata ponad 75 proc. dużych i średnich firm na całym świecie będzie walczyć o klienta wykorzystując zaawansowaną analitykę (fot.pixabay.com)
REKLAMA

"Tylko twarde dane są w stanie przekonać polskie przedsiębiorstwa, że digitalizacja ma sens" - podkreśla Chochołek.

Według badań firmy Gartner za cztery lata ponad 75 proc. dużych i średnich firm na całym świecie będzie walczyć o klienta wykorzystując zaawansowaną analitykę. Na pozytywne perspektywy dla rynku analitycznego wskazują też analizy IDC - w 2019 roku przychody ze sprzedaży tej klasy rozwiązań mają sięgnąć 187 mld dolarów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tymczasem z danych Integrated Solutions wynika, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał analityki - zwrócono uwagę w komunikacie. Tylko co dziesiąta firma deklaruje, że technologie analityczne mają istotny wpływ na prowadzony przez nie biznes.

Czytaj też: Cyfryzacja wymusza zmianę podejścia do pracowników

"O ile duże polskie podmioty, które dziś są pionierami cyfryzacji, zbudowały swoją przewagę rynkową właśnie w oparciu o rozwiązania analityczne, mniejsi działają instynktownie, często bazując na schematach. Z jednej strony chcą płynąć z nurtem cyfryzacji, z drugiej nie wiedzą jak się do tego zabrać. Brak zaplecza analitycznego dodatkowo komplikuje sprawę" - ocenia Chochołek.

Około 40 proc. przedstawicieli MSP uważa, że cyfryzacja wiąże się z inwestycją w innowację.

Jak podaje International Institute for Analytics, najczęstsze bariery powstrzymujące firmy przed korzystaniem z analityki nowej generacji to wewnętrzny opór organizacji, chęć utrzymanie obecnej sytuacji w firmie oraz brak zaufania do metod analitycznych. W pierwszej piątce branż z największym doświadczeniem w analityce znajdują się m.in. finanse, handel i farmacja.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyfryzacja: Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.