Cyfryzacja mediów: subskrypcje, paywall czy robodziennikarstwo?

Od dawna mówi się, że gazety i telewizja upadną na rzecz internetu. Na razie jakoś nie upadają, a tylko zmieniają swój charakter w dwojaki sposób - wykorzystując współczesne narzędzia oraz dostosowując się do współczesnego użytkownika.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cyfryzacja mediów: subskrypcje, paywall czy robodziennikarstwo?

  • Cyfryzacja jest wyzwaniem zarówno tradycyjnych, jak i nowych mediów - od strony dziennikarza i od strony użytkownika.
  • Nowoczesne narzędzia pracy i sposoby prezentacji treści są tym, co daje przewagę rynkową.
  • Niestety, jeszcze większą przewagę daje to globalnym gigantom technologicznym, z którymi krajowe media muszą konkurować.
  • Robodziennikarstwem zagraniczna firma zajmie się lepiej niż jakakolwiek polska. Czasy, w których polskie portale opierały się na tych samych technologiach co amerykańskie, skończyły się ok. 2006 r. - uważa Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

W dzisiejszym świecie przed mediami stoją nie lada wyzwania. Muszą konkurować o widzów i czytelników nie tylko z innymi mediami, ale także z zagranicznymi gigantami technologicznymi.

- W cyfrowej wiosce wszyscy, wliczając Netfliksa i Amazona, robią właściwie to samo, czyli oferują rozrywkę, newsy i inne treści. Dzisiaj nie konkurujemy tak bardzo z Polsatem czy z telewizją publiczną, a raczej my wszyscy wspólnie konkurujemy z tymi gigantami, z Google i Facebookiem o pieniądze z reklamy. Sami siebie postrzegamy nie jako telewizję, a raczej jako producenta treści - wyjaśnił członek zarządu TVN Maciej Maciejowski.

Maciej Maciejowski, TVN - członek zarządu, Fot. PTWP Maciej Maciejowski, TVN - członek zarządu, Fot. PTWP
- Przez długi czas wydawcy "starych" mediów rozumieli transformację cyfrową powierzchownie: skupiali się na tym, żeby podać treści na urządzeniu elektronicznym i ewentualnie usprawnić produkt oraz marketing w sieci. Teraz widać, że cyfryzacją musimy oddychać. Musimy przekształcać całe firmy i decydować się na drastyczne zmiany na poziomie organizacji, a nawet na poziomie przekonań. Musimy wzbogacać redakcje i zastępować jedne kompetencje innymi, co wymaga odważnych decyzji - dodała dyrektor strategii marketingowej w "Gazecie Wyborczej" Danuta Breguła. - Wydawców trapi m.in. rynek pracy. Zapotrzebowanie na kompetencje programistyczne i projektanckie jest czymś zupełnie nowym dla wydawców. W tym zakresie ciężko im współzawodniczyć z agencjami mediowymi, w których te technologie rozwijają się dużo szybciej.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.