PARTNER PORTALU partner portalu

Cyfrowa transformacja firm. Sprawdzono zaangażowanie pracowników

Z nowego badania Citrix wynika, że blisko 55 proc. badanych firm przyznało, iż w ciągu ostatnich dwóch lat wdrożyło strategię cyfrowej transformacji.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cyfrowa transformacja firm. Sprawdzono zaangażowanie pracowników

  • Jak pokazują wyniki, ostatnie kilka lat to czas sporych zmian na styku biznes-technologia dla wielu, szczególnie większych, organizacji.
  • Wielu z przedstawicieli badanych przez Citrix organizacji dostrzega zalety biznesowe zwiększenia poziomu ogólnej satysfakcji z pracy pracowników.
  • Ponadto 75 proc. respondentów potwierdza, że w ich organizacjach przedstawiciele działu HR są włączeni w projektowanie i wybór odpowiednich technologii.

Mimo trwającej informatyzacji wielu sfer gospodarki, także zarządzania, nie można zapomnieć, że człowiek nadal ma ważne miejsce w procesach ekonomiczno-społecznych. Wprowadzenie nowych, bardziej elastycznych form pracy, zastosowanie nowoczesnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, analityce czy wykorzystanie możliwości usług z chmury ma przede wszystkim służyć ludziom. Stąd też efektywność i produktywność pracy, ale także samo zaangażowanie pracowników to obecnie, poza elementami stricte finansowymi, coraz cenniejsze wartości poszukiwane i definiowane w strategiach współczesnych firm.

Polskie firmy świadome zmian i przygotowane

By sprawdzić, jak obecnie wygląda stan cyfrowej transformacji i jej wpływ na pracę, efektywność działań i zaangażowanie pracowników firma badawcza Economist Intelligence Unit (EIU) na zlecenie Citrix Systems przeprowadziła badanie przedstawicieli kadry zarządzającej w Polsce.

Jak pokazują wyniki, ostatnie kilka lat to czas sporych zmian na styku biznes-technologia dla wielu, szczególnie większych, organizacji. 54,8 proc. przedstawicieli badanych firm twierdzi, że w ciągu ostatnich dwóch lat ich organizacje wdrożyły i działają w oparciu o strategię cyfrowej transformacji. Co więcej, kolejne 16,3 proc. ma taką strategię od ponad 2 lat. Z kolei 26,9 proc. firm jest w trakcie jej opracowywania i wdrażania, a jedynie 1,9 proc. nie ma lub nie planuje jej w najbliższym czasie. Jednocześnie ci sami respondenci potwierdzają tezę, że samo wprowadzenie takiej strategii nie jest wyznacznikiem sukcesu. Wielu z nich widzi potrzebę usprawnień w korzystaniu z cyfrowych technologii, jakie muszą wprowadzić we własnych firmach po to, by być bardziej konkurencyjnymi na rynku i osiągnąć strategiczne cele (29,8 proc. widzi potrzebę małych zmian; 40,4 proc. dostrzega konieczność pewnych zmian, a 29,8 proc. wskazuje, że większe zmiany są konieczne).

CZYTAJ DALEJ »

Pobierz PLIKI DO POBRANIA

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.