Cyfrowa transformacja biznesu. Jak to zrobić?

Jak sprawić, by firma miała szansę na przetrwanie i rozwój w szybko zmieniającej się rzeczywistości technologicznej i rynkowej? Zarządzanie zmianą jest obecnie jednym z największych wyzwań - przekonywali uczestnicy sesji "Przemysł 4.0 - Transformacja cyfrowa tradycyjnych biznesów" na 10. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cyfrowa transformacja biznesu. Jak to zrobić?

  • Jedna ze strategii to stworzenie wewnątrz firmy zalążka zmiany, który z czasem się rozrośnie. Inna, radykalna, to dokonanie wymiany zespołu i zatrudnienie nowych ludzi.
  • Transformacja cyfrowa wymaga od liderów zmiany sposobu działania. Ich zadaniem nie jest już przekazywanie wiedzy, bo to załatwią inteligentne aplikacje. Powinni stać się mentorami pracowników.
  • Cechą zmian jest ich powszechność i uniwersalizm. Przed takimi samymi wyzwaniami stają dziś biznesmeni w Polsce czy Singapurze.

Yousef Alhammadi, doradca w Biurze ds. Strategii Sekretariatu Generalnego Rady Wykonawczej emiratu Abu Dhabi wskazał, że zmiana jest dla wielu firm trudnym wyzwaniem.

- Dlatego angażując ludzi w kolejne decyzje, upewniajmy się, że wiedzą, iż zmiana ma im pomóc, a wyeliminować.

Przywołał przykład modernizowania firmy Walmart - największej sieci supermarketów na świecie.

Yousef Alhammadi, advisor, Office of Strategic Affairs, General Secretariat of the Executive Council in Abu Dhabi (GSEC) and Executive Committee Office (ECO). Fot. PTWP Yousef Alhammadi, advisor, Office of Strategic Affairs, General Secretariat of the Executive Council in Abu Dhabi (GSEC) and Executive Committee Office (ECO). Fot. PTWP

- Walmart przegrywał w konkurencji z Amazonem, choć ma największa infrastrukturę. Cały czas próbowano więc coś w nim zmienić. Bez skutku. A to dlatego, że zmiany miał przeprowadzić zespół z zewnątrz - tłumaczył Yousef Alhammadi - Tymczasem możemy stworzyć w firmie start-up. Gdy będziemy pewni, że ten mały zespół upodmiotowił się i utożsamił ze zmianą, można będzie ją wprowadzić w całej organizacji.

Ramzi Ben Romdhane, dyrektor generalny ds. jakości i satysfakcji klientów Grupy Renault-Nissan, przypomniał, że w 2016 r. koncern tworzył firmę od podstaw, z nowym zespołem.

- Mieliśmy świadomość, że ludzie będą się opierać zmianom, dlatego potrzebowaliśmy nowego przywództwa, nowego lidera. Uznaliśmy też, że bez pomocy pracowników zmian nie da się się wprowadzić.

Ramzi Ben Romdhane, General Manager Quality and Customers’ Satisfaction for the Alliance Renault Nissan Connected Vehicles and Mobility Services. Fot. PTWP Ramzi Ben Romdhane, General Manager Quality and Customers’ Satisfaction for the Alliance Renault Nissan Connected Vehicles and Mobility Services. Fot. PTWP

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.