PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Cyberbezpieczeństwo mocno kuleje. Pracownicy kłopotem dla firm

Pracownicy mogą być pierwszą i najskuteczniejszą linią obrony przed zagrożeniami. Ważne jest więc, aby szkolenia były wpisane do strategii cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach. Dzięki temu personel może zostać właściwie przygotowany do stawienia czoła internetowym zagrożeniom – mówi Jolanta Malak, dyrektor Fortinetu w Polsce. Na razie jednak są przyczyną sporej liczby skutecznych cyberataków w firmach.

  • Autor:KDS
  • 16 paź 2020 16:54
Cyberbezpieczeństwo mocno kuleje. Pracownicy kłopotem dla firm
Badania wskazują, że 68 proc. przedsiębiorstw jest bezradnych w obliczu ataków pochodzących z wewnątrz sieci (Fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Pracownicy zdalni, wykonujący służbowe zadania na własnym sprzęcie, często nieumyślnie ułatwiają cyberprzestępcom dostęp do firmowej sieci.
  • Eksperci Fortinetu zaobserwowali, że – w związku z gwałtownym przejściem na model pracy zdalnej – cyberprzestępcy zmienili narrację w atakach socjotechnicznych wykorzystujących phishing.
  • Pracownicy mogą być pierwszą i najskuteczniejszą linią obrony przed zagrożeniami. Ważne jest więc, aby szkolenia były wpisane do strategii cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach - mówi Jolanta Malak, dyrektor Fortinetu w Polsce.

Badania wskazują, że 68 proc. przedsiębiorstw jest bezradnych w obliczu ataków pochodzących z wewnątrz sieci. Obejmują one zarówno nieumyślne, jak i zamierzone działania. Te pierwsze stanowią 38 proc. wszystkich przypadków naruszenia bezpieczeństwa, a drugie odpowiadają za 21 proc. z nich. Wśród pozostałych źródeł cyberataków można wskazać używanie słabych haseł (16 proc.) oraz przeglądanie podejrzanych stron internetowych (7 proc.). Tymczasem jedno nierozważne kliknięcie w podejrzany link lub pobranie i otwarcie złośliwego pliku może przyczynić się do wycieku poufnych danych.

Nieostrożność pracowników może mieć długofalowe skutki dla interesów firmy. Co więcej, pracownicy zdalni, w perspektywie zetknięcia z phishingiem, mają ograniczoną możliwość kontaktu z kolegami z biura i zweryfikowania wątpliwości dotyczących treści otrzymanego e-maila, co zwiększa szanse na powodzenie ataków socjotechnicznych. Mając to na uwadze, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo IT powinny dokładać wszelkich starań, by edukować personel w kwestii cyberhigieny, redukując w ten sposób ryzyko wystąpienia wewnętrznych naruszeń bezpieczeństwa.

Czytaj więcej: Cyberbezpieczeństwo do poprawki, ale innej niż chce rząd

– Pracownicy mogą być pierwszą i najskuteczniejszą linią obrony przed zagrożeniami. Ważne jest więc, aby szkolenia były wpisane do strategii cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach. Dzięki temu personel może zostać właściwie przygotowany do stawienia czoła internetowym zagrożeniom – mówi Jolanta Malak, dyrektor Fortinetu w Polsce.

Pracownik musi zrozumieć

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyberbezpieczeństwo mocno kuleje. Pracownicy kłopotem dla firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.