Cupsell, Nokia, Orange wśród wyróżnionych w konkursie EBKreator

Znamy zwycięzców I edycji konkursu EBKreator, na najlepsze inicjatywy employer brandingowe. Ogółem zwyciężyło pięć firm, w pięciu kategoriach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cupsell, Nokia, Orange wśród wyróżnionych w konkursie EBKreator

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

19 gru 2014 15:08


– Nagrodziliśmy firmy aktywne i skuteczne na polu employer brandingu, których projekty mają szansę zainspirować innych przedsiębiorców do podejmowania działań wokół budowania wizerunku firmy jako pracodawcy – mówi Adam Wąsik, dyrektor zarządzający w GazetaPraca.pl i współorganizator konkursu EBKreator.

Zwycięzcą w kategorii „Ogłoszenie rekrutacyjne” została firma Cupsell, którą wyróżniono za ogłoszenie w formie wideo umieszczonego w serwisie YouTube. Doskonałe rozpoznanie grupy docelowej i niekonwencjonalna komunikacja zapewniła firmie sukces rekrutacyjny i wizerunkowy.

Pisaliśmy o tym dla was tutaj: Prezes rapuje na Youtube. Graficzki mogą klepać grafików po pupach... Takiej firmy Polska jeszcze nie widziała

Za najlepszą firmową stronę poświęconą karierze uznano Superpraca.it stworzoną przez grafików i programistów Connectis, którzy dopasowali estetykę strony do zainteresowań aktualnych pracowników i potencjalnych kandydatów, zachowując jednocześnie jej mobilność i prostotę.

Tę inicjatywę również odnotowaliśmy: Wystartował pierwszy w Polsce portal z najlepszymi ofertami pracy w IT

Natomiast najlepszą kampanią w social media okazała się kampania Konkursu Studencki Projekt Roku Grupy PZU. Kampania zaangażowała wielu fanów, osiągając ogromny zasięg.

Zwycięzcą w kategorii „Akcja rekrutacyjna” została firma Nokia za zorganizowanie Nokia Speed Recruitment – proaktywnej, innowacyjnej i skutecznej akcji rekrutacyjnej, która przełożyła się na wizerunek pracodawcy w długim terminie.

Kampanią EB roku została kampania Orange Polska – „Przestrzeń dla wiecznie ciekawych”, która zyskała uznanie jury ze względu na wzorcowe podejście do działań i konsekwentną, przemyślaną realizację. Doceniono, także realne przełożenie wyników badań kultury organizacyjnej i opinii pracowników na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną firmy jako pracodawcy.

Dodatkowo, wyróżnienie specjalne jury otrzymała firma STX Next za spójność podejmowanych działań w zakresie employer brandingu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Dla ciekawych 2014-12-08 15:09:00

A zarządzanie w ORANGE POLSKA wygląda tak, niesponsorowane, bez picu, bez pijaru i sztucznej prawdy ekranu: Dwie spółki - polska i amerykańska – zdecydowały, co rok urządzać zawody kajakarskie z ośmioosobową załogą. Obie drużyny cały rok trenowały intensywnie, a kiedy nadszedł dzień zawodów, każda drużyna była w pełni sił. Jednak to Amerykanie wygrali - przewaga ponad jednego kilometra. Po przegranej drużyna polska upadła na duchu. Główny menedżer zdecydował, że należy postarać się wygrać w kolejnych zawodach i utworzyć specjalną grupę w celu rozwiązania problemu. Grupa ta, po: przeprowadzeniu kilkuset krajowych telekonfererencji, codziennych spotkań i wyjazdowych naradach wyższej kadry managerskiej oraz analizie, co najmniej 400-stu prezentacji odkryła, że Amerykanie mieli siedmiu mężczyzn przy wiosłach i jednego dowodzącego, podczas gdy drużyna polska miała jednego mężczyznę przy wiosłach i siedmiu dowodzących. Cały proces analityczny trwał, co najmniej pół roku a poszczególni menadżerowie, tworzyli jeszcze swoje prezentacje analizujące zaistniały stan rzeczy w tym zdążyli przygotować X – procedur i procesów, usprawniających na przyszłość zaistniałą sytuację z którą miał przede wszystkim zapoznać się wiosłujący !! W tej sytuacji, jeden z głównych menedżerów dał oczywisty dowód swoich umiejętności kierowniczych: zatrudnił spółkę konsultacyjną do szczegółowego zanalizowania struktury drużyny polskiej. Po wielu miesiącach wytężonej pracy eksperci doszli do wniosku, że w skład drużyny polskiej wchodziło zbyt wiele osób dowodzących, a za mało wiosłujących. Podpierając się raportem ekspertów i wnioskami kadry menadżerskiej firmy, zarząd natychmiast zdecydował się zmienić strukturę załogi: teraz było tylko czterech dowodzących, dwóch nadzorujących dowodzących, jeden szef nadzorujących i jeden wiosłujący. Ponadto wprowadzono serię punktów zwanych KPI, po to, by dać wiosłującemu motywację do wytężonej pracy przy wiosłach, między innymi: Poszerzono zakres jego pracy i nadano mu większą odpowiedzialność (czyli znaleziono jelenia do ustrzelenia przypadku jakichkolwiek błędów i opóźnień). W kolejnym roku Amerykanie wygrali przewagą dwóch kilometrów... Spółka polska natychmiast zwolniła wiosłującego z powodu znikomych rezultatów osiągniętych w pracy, ale mimo to przyznała premię grupie dowodzących, jako rekompensatę za wielką gorliwość zademonstrowaną przez drużynę. Osiągnięcia zostały poparte dziesiątkami odbytych telekonferencji, spotkań, kolejnymi setkami prezentacji w tym odbyło się kilka Road Show. Spółka konsultacyjna ponownie przygotowała serię badań, dzięki którym wykazała, iż obrana taktyka była dobra; również, że motywacja była właściwa, ale że wykorzystana materia powinna ulec polepszeniu, sam trend działań jest właściwy, gdzie rokuje się lepsze efekty w nieokreślonej przyszłości. Następnie spółka polska zajęła się projektowaniem nowej pomarańczowej łodzi w której wystartują w nowym sezonie...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.