PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Crowdsourcing rośnie w siłę. Specjaliści mają się czego obawiać?

• W wielu firmach brakuje świeżych idei, a powstające pomysły nie są przez nikogo obiektywnie oceniane.
• Rozwiązaniem może być crowdsourcing, czyli zaangażowanie do działań na rzecz firmy szerszego, ale sprecyzowanego grona ludzi.
• Szacuje się, że w 2018 r. z crowdsourcingu będzie korzystało regularnie już 75 proc. najszybciej rozwijających się firm na świecie.

Crowdsourcing rośnie w siłę. Specjaliści mają się czego obawiać?
Szacuje się, że w 2018 r. z crowdsourcingu będzie korzystało regularnie już 75 proc. najszybciej rozwijających się firm na świecie. (fot. pixabay)
REKLAMA

Crowdsourcing staje się coraz popularniejszy również w Polsce. Rozwiązanie to polega na angażowaniu do działań na rzecz firmy czy organizacji szerszego, ale sprecyzowanego grona ludzi. Mogą to być np. pracownicy, którzy na co dzień nie są zaangażowani w dany projekt, konsumenci czy też – zwłaszcza w przypadku samorządów – lokalne społeczności.

Dzięki aktywności i pomysłom tych osób organizacja dostaje szereg różnych rozwiązań oraz inspiracji, które może wykorzystać w swojej działalności. Crowdsourcing sprawdza się między innymi przy poszukiwaniu innowacji, opracowywaniu sposobów komunikacji z konsumentami czy planowaniu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Crowdsourcing coraz bardziej popularny w Polsce

- Przykładem jest też wprowadzanie rozwiązań smart city. Włodarze mogą angażować mieszkańców, którzy bardzo dobrze znają swoje dzielnice oraz mają swój punkt widzenia. Osoby te, zamiast krytykować, że dane rzeczy nie są robione, proponują je i mają na coś wpływ. Tak samo działa to w innych obszarach – mówi Jan Kasprzycki-Rosikoń, dyrektor EY Crowdsourcing.

A co zyskują sami ludzie, którzy pomogli danej organizacji w ramach crowdsourcingu? Przede wszystkim to, że zgłaszane przez nich propozycje są wdrażane w życie, a przedstawiane potrzeby – spełniane. Można również liczyć na wynagrodzenie finansowe lub inne profity.

Co ważne, crowdsourcing nie jest konkurencją dla działań ekspertów zatrudnionych w organizacji. Wręcz przeciwnie – stanowi dla nich pomoc.

- Firmy mające swoje zespoły specjalistów w danych obszarach nie powinny bać się crowdsourcingu. Jest to rozwiązanie, które może funkcjonować w organizacji równolegle, aby wspierać realizowanie celów właśnie tych ekspertów. Specjaliści będą potrzebni, bo muszą otrzymane pomysły przeanalizować i wdrożyć. Crowdsourcing będzie więc tylko i wyłącznie pomagać – uważa Bartosz Niedźwiedzki, dyrektor grupy zarządzania innowacjami w firmie EY.

Szacuje się, że w 2018 r. z crowdsourcingu będzie korzystało regularnie już 75 proc. najszybciej rozwijających się firm na świecie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Crowdsourcing rośnie w siłę. Specjaliści mają się czego obawiać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.