Cox, szef Hays: Produktywność rośnie, gdy pracownicy znają kierunek, w którym rozwija się firma

Niezwykle ważnym jest, aby liderzy biznesu stworzyli konkretne i jasne przesłanie, które zmotywuje zespół do działania i sprawi, że idea firmy zostanie rozpowszechniona we wszystkich jej strukturach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cox, szef Hays: Produktywność rośnie, gdy pracownicy znają kierunek, w którym rozwija się firma

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

8 wrz 2015 9:59


- Do głównych zadań każdego lidera powinno należeć zachęcanie pracowników, aby na swoje zadania oraz role pełnione w firmie, patrzyli z szerszej perspektywy - twierdzi Alistair Cox, szef Hays. - Dzięki temu zauważą kontekst swojej pracy, staną się bardziej lojalni wobec pracodawcy, a działanie na rzecz wspólnego celu sprawi, że poczują się częścią jednej drużyny - dodaje.

Zdaniem szefa Hays, produktywność rośnie, gdy personel jest zmotywowany i zna kierunek, w którym rozwija się ich organizacja.

Jasna komunikacja

Wizja firmy jest przejrzysta tylko wtedy, gdy menedżerowie rozważą wcześniej sposób jej komunikacji. Jest to niezwykle istotne, ponieważ przekaz traci na sile, jeśli wymaga dodatkowego tłumaczenia. Co więcej, niezrozumiała koncepcja nie tylko nie inspiruje, ale też szybko umyka pamięci pracowników.

Aby tego uniknąć, przy tworzeniu wizji należy porzucić marketingowy slang i przemyśleć sposób jej rozpowszechniania. Inspirujący przekaz wykracza poza standardowe e-maile i obejmuje webinaria, konferencje oraz nieformalne spotkania.

- Każdy szef chce, aby jego personel był zaangażowany w pracę organizacji i znał wyznawane przez nią wartości. Zespoły powinny również realizować misję oraz wizję firmy, a to jest nieosiągalne, gdy jedyną formą ich propagowania jest pojedynczy e-mail. Istnieje wiele innych kanałów komunikacji, ułatwiających zrozumienie przekazu - ocenia Cox.

Praca w poszczególnych działach firmy

Personel będzie w stanie spojrzeć na całościowy obraz firmy tylko wtedy, gdy będzie wiedział, jak pracuje każdy z działów. Taka wiedza ułatwia każdemu pracownikowi zrozumienie pełnionej przez niego indywidualnej roli w strukturze organizacji i sprawia, że każdy realizuje strategiczne cele firmy. Rozeznanie w pracy poszczególnych jednostek organizacji można zdobyć w trakcie wspólnych seminariów i prezentacji lub oddelegowując pracowników na tymczasowe praktyki w innym dziale.

- Współpracując z innymi departamentami lub pracując na ich rzecz, personel uczy się całościowego działania firmy i wszystkich zachodzących w niej procesów - twierdzi Alistair Cox. - Zastosowanie takiego rozwiązania jest czasem trudne organizacyjnie, ale zdecydowanie się opłaca. Dzięki niemu kadra dostrzega, że działy wzajemnie się uzupełniają i każdy z zespołów jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania firmy - mówi.

Kluczowa rola menedżera

Liderzy biznesu nieustannie koncentrują się na budowaniu strategii rozwoju firmy oraz formułowaniu perspektywicznych celów. Jednak zadaniem ich propagowania muszą dzielić się z kadrą menadżerską, która jest najlepszym dostępnym kanałem komunikacji. Uzbrojeni w umiejętności i doświadczenie, menedżerowie są gwarantem rozpowszechnienia wizji firmy we wszystkich jej strukturach.

- Gdy cały personel zrozumie już ideę firmy i zacznie angażować się w pracę zgodną z jej wartościami oraz misją, organizacja ma przed sobą świetlaną przyszłość - podsumowuje Cox.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.